perjantai 16. syyskuuta 2016

Bisnesluokassa Suomeen

Kuten jotkut jo IG- ja FB-hehkutuksieni perusteella saattavat tietääkin, niin mulle kävi sellainen onnenkantamoinen matkalla Suomeen, että mun matkustusluokka korotettiin Miami-Helsinki-lennolle perus turreluokasta bisnekseen. Mysteeriksi jäi miksi. Kysyin asiasta lähtöportilla ja vastaukseksi sain "Cause you're cool". Aha okei...

Vielä Houstonin yllä...




Penkin sai makuuasentoon ja lisäksi siinä oli hierova ominaisuus!
Marimekon pussukka kosmetiikkanäytteineen löytyi penkiltä ja lasi samppanjaa tuupattiin käteen heti koneeseen saapumisen jälkeen.



Olin kyllä niin fiiliksissä tuosta upgreidauksesta, ettei mitään rajaa :) Kunpa saisi lentää noin aina!

Paluumatkalla kysäisin Helsingissä, mitä matkustusluokan korotus maksaisi Helsinki-Chicago-lennolle (pisteitä multa ei löytynyt vielä tarpeeksi); vähän vajaa 500€. Päätin säästää rahani ja tyytyä käytäväpaikkaani turreluokassa :D Ehkä jonain päivänä multa löytyy tarpeeksi pisteitä korotukseen...

Kiitos Finnair! Taatusti suosin heitä tulevaisuudessakin aina kun mahdollista:)

16 kommenttia:

  1. Ei huono! Kelpaisi mullekin tuollaiset yllärit. Toi ateriakin on jo niiiiiin hyvän näköinen ja samppanjaa ihan lasista, ei muovimukista...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ihan kunnon lasit ja aterimet löytyy bisnesluokasta. Ruoka oli jopa melkein turhan fiiniä mun makuun hehe:D

      Poista
  2. Allekirjoitan! Ostin pisteillä paluulennon Lontoosta Hgiin bisnesluokaan, ja onhan siinä ihan eri fiilistä reissata. Kentällä kaikki helpompaa ja loungen palvelut käytettävissä. Ilmassa kiva istua kunnolla ja nauttia ilmaisista ruoista ja mun tapauksessa etenkin juomista. :D Ja kyllä, suosin aina Finnairia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon myös kerran saanut pisteillä upgreidattua tuollaisen Hki-Pariisi-välin. Oli sekin mukavaa, mutta tää oli vielä astetta parempi tuon ihanan sänky-penkin kanssa :D

      Poista
  3. Mäkin oon kerran ollu, Hki-Vantaalta Nykiin, taisi olla myöskin Finnair. Kyllä oli paluu turistiluokkaan aika karua sen jälkeen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, just tuon lennon jälkeen josta kirjoitin tuohon edelliseen kommenttiin, jouduin jatkamaan American Airlinesin lennolla Pariisista Dallasiin turistiluokassa ja se kone oli vanha ja ahdas ja haiseva:D se tuntui kyllä harvinaisen karulta sen bisnesluokan lennon jälkeen!

      Poista
  4. Mahtava tsäkä siulla! Oon jotenkin alalla työskentelevien tuttujen puheesta ymmärtänyt, ettei noita upgreidauksia juuri enää harrasteta. Toivottavasti ovat olleet väärässä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm mä en osaa sanoa harrastetaanko miten paljo, mutta eniveis kävi kyllä hyvä tsäkä :) Sehän voi olla, että niillä oli turistiluokka ylibuukattu tai jotain...

      Poista
  5. Hieno juttu - ja kiva, että sattui sulle ! Olen ollut yhden kerran Atlantin yli business luokassa, ja onhan siinä eroa.
    Happy for you !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu,todellakin on eroa. Noin kun saisi reissata aina:)

      Poista
  6. Oon niin kade! Tiedän yhden toisenkin tapauksen kun on käynyt noin, ja oon siitä asti toivonut että mullekin joskus osuisi kohdalle. Ei oo vielä tapahtunut... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä vielä joskus onnistaa. Tai sit joskus panostat ja maksat 500e ekstraa lipusta itelle synttärilahjaks vaikka :D jos ei pisteet riitä..

      Poista
  7. Ihanaa, koskaan ei ole mua korotettu! Voipi olla että kun saudeista joskus palaan kokonaan pois, niin maksan itse korotuksen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on varmasti kyllä joka pennin arvoista, jos siihen päättää satsata :)

      Poista
  8. Vitsi mikä säkä! Kelpais kyllä hierovat tuolit sun muut tuollaisella pitkällä lennolla. 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, varsinkin tuollaisella kymmenen tunnin lennolla se oli extramukavaa:)

      Poista