keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Visiitti Chicagoon

Lauantaina kävin noukkimassa tuoreen seilorini heti sallittuun aikaan aamulla mun hotellille, jossa me syötiin aamupalaa ja hengailtiin ja Eric bootcampin väsyttämänä otti nokoset kun itse valmistauduin lähtemään Chicagoon. Olimme noin tunnin ajomatkan päässä Chicagosta ja ajelimme sinne leppoisasti vailla sen kummempaa plääniä. Päätimme laittaa navigaattoriin päämääräksi Navy Pierin, koska se jäi meiltä viime reissulla näkemättä. Ja sopihan se viikonlopun teemaankin aika hyvin :)

Löydettyämme parkkipaikan lähdimme käppäilemään kohti Navy Pieriä. Päivä oli tosi lämmin, mikä ei erityisesti houkutellut olemaan ulkona, Houstonissa kun on saanut ihan tarpeeksi hikoilusta. Päätimme kuitenkin kävellä jonkin aikaa ja katsella maisemia ja muutamia pikku kauppoja. Eric valitteli hirveää nälkää, mikä saattoi ehkä johtua siitä, että taskussa poltteli mun työkaverin lahjaksi ostama lahjakortti kuulemma yhteen Chicagon parhaista deep dish-pizzapaikoista!:D Kumpikaan meistä ei ollut ennen maistanut aitoa ja oikeaa chicagolaista deep dish-pizzaa, joten tämä lahja oli oikein mieluinen.

Me tilattiin puoliksi medium-kokoinen pizza, mutta tarjoilija mokasi ja saimmekin vain pienen pizzan. Se riitti meille kuitenkin oikein hyvin ja mokauksen johdosta saimme mukaan vielä toisen pizzan ilmaiseksi. Sen Eric otti mukaan myöhemmin syötäväksi, koska lisää pizzaa ei mahtunut kumpaankaan sillä hetkellä! Pizza oli oikein herkullista, mutta tosi täyttävää, eikä mikään ihme kun miettii tuota juuston määrää. Lomalla voi vähän poiketa normiruokavaliosta... :)

Ruuan jälkeen päätimme lähteä ajelemaan takaisin pohjoiseen. Paksun pizzan valmistamisessa meni lähes tunti ja parkkiaikamme alkoi loppua. Suuntasimme ensimmäiseksi tukikohtaan viemään pizzan jääkaappiin, sekä ostamaan energiajuomat eli Navy Exchange-kaupasta (hih), koska aikainen herätys ja raskas lounas pistivät väsyttämään.

Ericin uuden kodin alakerran "hengailutiloista". Tämän pidemmälle mua ei päästetty! Huoneisiin ei edes puolisoilla ole asiaa.

Illalla suuntasimme vielä ostoskeskukselle tekemään Ericille muutamia uusia hankintoja, nyt kun he saavat tuoda jotain omaisuuttakin mukanaan huoneisiina, sekä illalliselle ostarin viereiseen ravintolaan.

1. Deep dish pizzaaa-aa-aaaa-aaa... Ei yhtään hyvä katsoa, kun on ihan kamala nälkä! :-D No mutta, ei vaan - teillä on ollut varmaan ihan huisin hauska viettää pitkästä aikaa vähän aikaa yhdessä! Nuo kesäiset maisemat näyttävät kieltämättä myös aika mukavilta - täällä on satanut vähän liikaakin viimeaikoina. :/

1. Munkin alkaa taas tekemään mieli tuota pizzaa,kun katson tota kuvaa. Onneksi sitä ei ole täällä saatavilla (tai varmasti jotain "kopioita" olisi kyllä)!
      Mä niin mielelläni lähettäisin osan tästä kuumuudesta ja auringonpaisteesta sinne teille Suomeen :/ Tosin täälläkin kyllä tulee sadekuuroja vähän väliä, mutta ne ei oikein viilennä vaan tekee vaan ilmasta tosi painostavan ja entistäkin kosteamman..