keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

Colorado osa 2

Perjantai-iltana ajelimme kaupan kautta Rocky Mountain National Parkiin, jossa pystytettiin teltat ja pistettiin nuotio tulille. Matka kesti puolisentoista tuntia ja meillä kaikilla oli jo ihan kiljuva nälkä! Unohdin siinä nälkäisenä ottaa kuvan meidän leiristäkin...

Tuli lämmitti mukavasti. Iltaa ja yötä kohden ilma viileni aika paljonkin ja täytyi ihan kaivaa takki lämmikkeeksi.

Mulla tuli tuolla leirintäalueella havupuiden katveessa ihan sellainen olo kuin Suomessa olisi ollut! Sopi siis oikein hyvin näin juhannustunnelmiin.

Aamupalan jälkeen purimme leirin ja pakkasimme kamat autoon. Koska Amerikassa ollaan, niin patikointipaikalle täytyi tietysti ajaa! Aikamme parkkipaikkaa etsittyämme, sellainen löytyi vihdoin ja viimein ja pääsimme matkaan! Kannattaa selvästi olla liikkeellä ajoissa, koska poppoota riittää ainakin näin kesäkaudella.

Jokaisen mutkan takaa avautui toinen toistaan kauniimpia maisemia! Harmitti ihan, että poluilla piti kulkea katse maassa, ettei käy hullusti. Välillä pitikin siis pysähtyä pitämään maisemienihailu,- kuvaus- sekä evästaukoja.
Lunta! Enpä ollutkaan sitä nähnyt sitten joulun 2014... Oli pakko kokeilla tehdä lumipallo!

Patikoituamme noin 14km (noin neljä tuntia meni taukoineen), Jenni ehdotti että ajelisimme vielä USA:n korkeimmalle päällystetylle tielle, joka löytyi samoilta nurkilta. (Lisää aiheesta löytyy tästä Jennin postauksesta.) Ja onneksi ajelimme! Maisemat olivat nimittäin aivan upeat tuolla puurajan yläpuolella ja bongasimme myös ison joukon vapiteja eli kanadanhirviä loikoilemassa ja syömässä ihan tien vieressä. Itsellä valitettavasti iski jomottava päänsärky, mitä korkeammalle ajoimme. Se onneksi kyllä helpotti kun lähdimme takaisin alaspäin.

Kalliovuorten kansallispuisto oli ehdottomasti yksi kauneimpia paikkoja (ellei ei jopa kaunein), jossa olen Yhdysvalloissa käynyt!

Illalla Boulderissa lepuutimme väsyneitä jalkojamme porealtaassa ja grillasimme kanankoipia. Ja pääsinpä oppimaan kantapään kautta, ettei nestehukkaisena ja korkeaan ilmanalaan tottumattomana kannata nauttia edes pientä määrää alkoholia:D Seuraavana aamuna tuntui nimittäin siltä, kuin olisi ollut hieman kosteampikin ilta takana...

1. Uskomattoman kauniita maisemia olet päässyt katsastamaan, hieno reissu!
    Tosiaan se katse pitää olla siinä polussa jos ei halua kompuroida puunjuuriin, viime viikonloppuna meinasi käydä minullekin huonosti patikoidessa. Joo, se nestehukka on petollinen kaveri :)
    Hienoja kuvia maisemista ja vapiteista.

1. Kiitti Marra! Meinasin tuolla ekan päivän lenkillä lentää nenälleni kun kattelin vaan maisemia. Se oli niin noloa (hehe), että tokana päivänä en ottanut riskejä ;)

2. Ei oo todellista kuinka upeat maisemat!

1. Tältä pallolta löytyy kyllä niin hienoja paikkoja!

3. Mielettömät maisemat, oon ihan kateellinen täällä! Coloradoon on kyllä pakko joskus mennä, oon siitä niin paljon kuullut hyvää. :)

1. Älä ole kateellinen; osta lennot Coloradoon ;) hehe, mutta siis todellakin käymisen arvoinen paikka ja lähden varmasti uudestaankin!!

4. Mä en ehkä sano yhtään mitään - nimittäin muuta, kuin että ihan mielettömät maisemat! Tulee kieltämättä aika paljon Utah mieleen, Colorado tosin on paljon (PALJON) vihreämpi, mutta kuitenkin... :-D

1. Siinä vieressähän se Utah on, että ei mikään ihmekkään jos samanlaista luontoa löytyy:) Pitää kyllä sinnekin päästä vielä käymään!

5. Wau, todella upean näköistä!! Tuolla mieli varmasti lepää :)

1. Kyllä ja lepää näin jälkeenpäinkin kuvia katsellessa:)

6. Ihan mielettömän kaunista. Tuonne täytyy vielä päästä joskus. Olettepa te päässeet lähelle kauriita!

1. Ihan superkaunista! Kannattaa ehdottomasti lähteä jos mahdollisuus on:)