maanantai 22. helmikuuta 2016

Ihana viikonloppu Floridassa

Palasin eilen Floridasta ja ai että meillä oli kiva viikonloppu! Olisin mielelläni jäänyt vielä edes yhdeksi päiväksi! Oli ihanaa viettää aikaa tyttöjen (ja Mattin) kanssa, nauttia rennosta oleskelusta ja tietysti nähdä itselle uusia paikkoja!

Matt laittoi meille tytöille aamupalaa:) Oli muuten hyvää!
Ikan ja Mattin pihasta oli ihan kivat näkymät
Eikä itse kämpässä uima-altaineenkaan mitään vikaa ollut
Frankie ei uskaltanut tulla laiturille!
"Asuimme" Fort Lauderdalessa, mutta Miamissakin tuli käytyä, se kun sijaitsee sopivasti siinä vajaan tunnin ajomatkan päässä (ilman ruuhkaa!). Perjantain vietimmekin Miamin South Beachilla, sekä kävimme Little Havanassa syömässä kuubalaista ruokaa.

South Beachilla kävelimme pitkin kaunista rantaa ja rantakatua. Rantakatu oli täynnä ravintoloita ja kuppiloita, joiden sisäänheittäjät yrittivät houkutella meitä pysähtymään kukin omaan raflaansa. Vähän järkyttyneenä katselin annosten ja drinkkien hintoja, joita mainostettiin kylteissä ravintoiden sisäänkäynnillä! En missään, edes Losissa, ole törmännyt tuollaisiin ryöstöhintoihin tässä maassa! Siis tuollaisissa tusinaravintoloissa. Pakkohan sitä silti oli pysähtyä yhteen kuppilaan nauttimaan drinkit, kun kerran oltiin Miamissa. Onneksi oli happy hour. Se voi kyllä olla, että se on aina:D

Tällaiset drinkit (Mimosat) maksoivat $25 kipale, mutta koska oli happy hour niin saimme kaksi yhden hinnalla. Juotiin kaksi Mimosaa neljään pekkaan ja sekin oli melkein liikaa noin aamupäivällä:D
Tällainenkin tuli vastaan :D
Lounaalle sen sijaan lähdimme suosiolla ryöstöhintojen ulkopuolelle Little Havanaan, eli paikalliseen kuubalaiskaupunginosaan. Oli muuten hyvää tuo kuubalainen ruoka! En ollut ennen sellaista syönyt. Ruuan jälkeen käppäilimme hetken vielä kaduilla ennen Ft. Lauderdaleen paluuta. Paluumatka iltapäivän ruuhkissa ei sujunutkaan ihan yhtä joutuisasti kuin aamuinen menomatka. Onneksi oli hyvää seuraa:)

Kuubalainen minikahvi

Illalla kävimme vielä tyttöjen kanssa Ft. Lauderdalen keskustassa illallisella ja takaisin kämpille taisimme palata jo joskus kymmeneltä kuin mummot konsanaan!:) Onneksi olimme kaikki yhtä mieltä, eikä kenenkään menojalkaa vipattanut. Kotisohvan nurkka ja lasi viiniä kuulosti paljon kivemmalta kuin joku meluisa baari!

Seuraavana aamuna herättyämme lähdimme kävelylle Ft. Lauderdalen rannalle ja Fitbitin mukaan tuli talsittua yhteensä reilu 8 kilometrin lenkki. Sää tuolla rannalla oli tosi tuulinen, eikä yhtään tuntunut siltä, että farkut ja pitkähihainen oli liikaa, vaikka asteita muka olikin reilu kaksikymmentä! Välillä meinasi ihan tulla kylmäkin ja pysähdyttiin teelle ja kahville johonkin rantakuppilaan. Hassua oli että kaikki turistit (mehän ei turisteja olla hehe) vetelivät rantakadulla kuitenkin pikku-kesähepeneissään.

Ei kannata mennä uimaan..!

Vähän heiluu puut tuulessa!

Kävelylenkin jälkeen oli aika "plöts" olo, mutta koska aikaa Floridassa oli hyvin rajallisesti, päätimme lähteä vielä hop on hop off-tyyliselle water taxi-ajelulle ympäri Ft. Lauderdalen vesistöjä. Me tosin pysyteltiin veneessä koko kierroksen ajan eikä noustu maihiin missään vaiheessa. Kierroksen aikana nähtiin julkkisten, ökyrikkaiden miljonäärien ("filthy rich millionaires") ja vain perus-miljonäärien lukaaleja, miljoonia maksavia jahteja ja veneitä, maailman suurin (ja Suomessa tehty!) risteilijä Oasis of the Seas, eksoottisia eläimiä ja mitähän vielä? Rahansa arvoinen veneretki siis! Tämän jälkeen oltiin kaikki aika väsähtäneitä, oltiinhan me vietetty koko päivä ulkona! Päätimme hakea Whole Foodsin buffetista takeout-boksilliset ruokaa ja katsella leffaa kotisohvalla.

Siellä se jättiristeilijä menee! Oli muuten iso!

Seuraavana aamuna mun täytyikin valitettavasti jo aamupalan jälkeen lähteä kentälle. Eevan lento lähti vasta illalla ja tytöt saivat jäädä vielä viettämään muutaman tunnin yhdessä ennen hänen lähtöään. Saavuin takaisin Houstoniin iltapäivällä ja sitten pian alkoihin jokasunnuntainen inhottava töihinpaluuahdistus :D Tällaisten kivojen viikonloppujen jälkeen töihinpaluu on jotenkin erityisen vastenmielistä!

Kiitos tytöille hyvästä seurasta ja Ikalle ja Mattille, että saatiin tulla kyläilemään!:)

1. Olipas kivan näköinen viikonloppureissu :) Me oltiin pari vuotta sitten hotlassa tuossa Dashin naapurissa ja ihmettelin pitkään, mitä ihmiset oikein poseeraavat ja ottavat valokuvia siinä edessä. Lopulta sit huomasin liikkeen nimen :P

1. Muistelinkin itseasiassa tuolla kuinka kerroit teidän reissusta ja että ei ihan tullut sellainen olo, että tuolla haluaisi asua. Itelle tuli samanlainen olo :D Tai siis Ft. Lauderdale oli oikein sympaattinen ja kiva, mutta Miami Beach aivan liian turistirysämäinen :-D

2. No nyt ymmärrät, mitä tarkotin ;) Miami on ihan kiva lomailuun muttei välttis asumiseen. Jossain vähän kauempana sitä olis varmaan viihtynytkin hyvin :)

3. Joo esim tuo paikka, missä Ika & Matt asui, oli tosi kiva, enkä pistäis pahakseni siellä asumista;)

2. Täältä lumen (ja loskan) keskeltä on kieltämättä ihan erityisen lämmittävää katsella noita kuvia - en malta odottaa, että mekin päästään toivottavasti joskus jonnekin lämpimään! :D Toivottavasti oli mitä parhain reissu ja sait akkuja ladattua tulevaan! :)

1. Lomailu on kyllä mukavaa. Kumpa sitä voisikin harrastaa enemmän:) toivotaan, että tekin sieltä kylmästä ja loskailesta Suomesta pääsisitte pian jonnekin lämpimään!

3. Onpa ihanan näköistä! Mä haluaisin niin paljon käymään Floridassa... Mun mies lähtee just työmatkalle Miamiin, ja oon ihan katkera, kun en voi lähteä mukaan.

Se on kyllä jännä, kun turistit vetää kesähepenissä, vaikka olisi kuinka viileää... Sama täällä Kaliforniassa. Jossain San Franciscon älyttömän kylmässä kesätuulessa ja sumussa on varmaan kiva olla t-paidalla ja sortseilla... Se on varmaan se ajatus siitä, että kun nyt kerta ollaan Kaliforniassa/Floridassa/lisää-tähän-mikä-tahansa-maineeltaan-lämmin-mesta, niin sitten on pakko pukeutua kesähepeniin, oli ilma mikä tahansa :)

Miksi mä en tajua tota kuvaa, missä on noi liikkeiden nimet..?! :o :D

1. Toivottavasti pääset vielä Miamiin/Floridaan:) itselle se ei ainakaan Texasissa asumisen jälkeen ollut niin eksoottinen kuin olisi voinut kuvitella: löytyi palmuja, vesistöjä ja tasaista maata :D Mutta kaunis paikkahan se toki on !!

Et tajua tuota kuvaa, koska et tuhlaa aikaasi turhanpäiväisiin asioihin kuten Kardashianin perheen kuvioihin :D Dash on heidän vaatekauppa!

2. Hahaha, ai se on joku sellanen kauppa. Mä oikeesti tuijotin tota kuvaa aika kauan ja ihmettelin, et onks tää joku sanaleikki vai mitä ihmettä on käynnissä. Nolo :D

4. So glad you girls made it out here!! Had so much fun:)

1. Thanks so much for having us! i had such a good time :) See you soon in H-town!