tiistai 1. joulukuuta 2015

Los Angelesissa muutaman mutkan kautta

Me saavuttiin Los Angelesiin torstaina vähän puolen päivän jälkeen pienen säädön ja panikoimisen jälkeen. Ensiksi Houstonin päässä ei meinattu löytää parkkipaikkaa kentältä. Pyhäviikonloppuna kaikki parkkialueet oli loppuunmyytyjä, eikä me tyhmät oltu varattu parkkipaikkaa etukäteen. Yleensä hoidan tällaiset hommat kyllä hyvissä ajoin, mutta tämä reissu tuli jotenkin ihan yhtäkkiä, enkä ollut valmistautunut siihen millään lailla. Pakkaamisenkin suoritin vikana iltana ennen nukkumaanmenoa. Me ajettiin neljälle eri parkkialueelle lentokentällä ja ne kaikki olivat täynnä. Tässä vaiheessa meillä oli enää reilu aikaa tunti lennon lähtöön ja olo alkoi olla epätoivoinen. Sitten kekkasimme soittaa kenttää lähellä sijaitsevalle Hilton-hotellille ja sieltä meille kerrottiinkin - luojan kiitos - että heillä on tilaa ja voimme parkkeerata automme heidän parkkipaikalleen. Tuplahintaan perusparkkipaikkoihin verrattuna kylläkin, mutta tässä vaiheessa ei ollut paljon valinnanvaraa.

Seuraava epätoivon hetki tuli Losiin saavuttua kun Ericin tekemää autovarausta ei löytynyt autovuokraamon systeemistä. En tiedä mitä oli tapahtunut. Ehkä Eric oli nähnyt unta, että oli tehnyt varauksen tai unohtanut painaa vahvista varaus-nappia. Varausta ei vaan löytynyt, vaikka yritimme millaisilla nimi-yhdistelmillä. Ja voitte varmaan kuvitella kuinka paljon vuokraamoilla on autoja jäljellä kiitospäivänä, vuoden kiireisimpänä matkustuspäivänä. Niinpä. Kiersimme läpi neljän eri vuokraamon tiskit kunnes yhdestä meille luvattiin auto käyttöön seuraavaksi neljäksi päiväksi. Noin kolminkertaiseen hintaan, mitä se Ericin "varaama" auto olisi maksanut. Mutta eipä auttanut tässäkään tilanteessa muu kuin maksaa kolmesataa dollaria palvelijaneidille. USAssa kun ei ilman autoa pääse kovin pitkälle.

Vihdoin päästiin matkaan ja ajeltiin kaunista maisemareittiä pitkin suoraan Malibuun, jonne meidät oli kutsuttu juhlimaan kiitospäivää. Porukka koostui lähinnä suomalaisista, mutta mahtuipa mukaan myös pari virolaista, yksi amerikkalainen ja yksi kiinalainenkin. Ekaa kertaa elämässä sain kokea tällaisen jonkun kotona vietettävän ison Thanksgiving-illallisen, jossa kaikki vuorollaan saavat myös kertoa, mistä ovat kiitollisia tänä vuonna. Oli oikein mukava ilta ja sain tavata lisää Ericin sukulaisia ja perhettä, joita en ennen ollut tavannut.

Tällaisissa maisemissa juhlimme kiitospäivää tänä vuonna.

Dinnerin jälkeen ajoimme Ericin sedän Hollywood Hillseillä sijaitsevalle talolle, jossa me majoituimme reissun ajan. Myöhään illalla pimeässä ei paljon nähnyt millaiseen paikkaan olimme tulleet ja aamulla auringon noustessa olikin kiva ihailla korkealta kukkulalta näkyviä maisemia. Kuvista ei valitettavasti näe koko maisemaa, mutta voin kertoa että aika kauas näkyi :) Olin myös yllättynyt kuinka virheää tuolla oli. Vaikea uskoa, että Kaliforniaa on vaivannut kuivuus jo monen vuoden ajan.

Taustalla alhaalla näkyy meidän kallis punainen vuokra-auto

Joudun jakamaan Losin reissun kuvat muutamaan osaan, koska niitä tuli otettua aika paljon. Lisää siis seuraa:)

Ai niin..hyvää joulukuuta:) vaikea uskoa, että jouluun on vain reilu kolme viikkoa näitä kuvia katsoessa!

1. Onpa Ericin sedällä koti fancyssa paikassa :) Toivottavasti teillä oli ihana reissu!

Tuo vihreys on muuten jännä juttu. Etelä-Kaliforniasta en tietty tiedä mitään, mutta täällä pohjoisemmassa on joitakin alueita ja kukkuloita, joissa on vihreetä, mm. puita ja pensaita. Se on erilaista kasvustoa kuin se, mikä muuttuu keltaiseksi (mikä tietty yleensä on nurmikkoa). En oo mikään biologi, niin en tiedä asiasta enempää, haha :D

1. Joo oli oikein onnistunut reissu.:) Tuo noiden koti oli kyllä hienossa paikkaa. Itekin ihan yllätyin.

Noita asuinalueiden puskia varmasti kyllä kastellaankin, mutta voi olla, että ne on myös hyvin kuivuutta kestäviä lajikkeita. Mene ja tiedä:D

2. Onpas kaunista! Onneksi ette kai olleet "varaamisen" yhteydessä maksaneet sitä toista autoa?