tiistai 29. syyskuuta 2015

Mitä tuli luvattua

Eric osti muutama kuukausi sitten kaksi lippua tapahtumaan nimeltä Tough Mudder. Kaksi, koska ajatteli mun liittyvän seuraan. Mä en ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä tapahtumasta tätä ennen ja hetken googlailtuani sanoin "hell no". Pidän urheilusta ja fyysisistä haasteista, mutta tähän lähes puolimaratonin pituiseen rataan kuuluu mm. sähkösokkeja, kyynelkaasua, jääpalojen joukossa uimista sekä tulen läpi sukeltamista (rataan kuuluu 20-25 estettä). Kuulostaa hullulta ja kivuliaalta. Eric hyväksyi mun vastalauseet ensiksi ja sanoi yhden hänen kavereistaan ostavan mun lipun. Heitä oli tarkoitus lähteä matkaan melkein kymmenen hengen porukka. "Yllättäen" tässä tapahtuman kynnyksellä kaikki muut paitsi Eric ja se yksi ainoa kaveri, joka lipun oli jo kerennyt ostaa ovatkin enää ainoat lähtijät. Se yksi ylimääräinen lippu siis vainoaa mua ja joudun nyt sittenkin lähtemään viikonloppuna Dallasiin, missä tämä tapahtuma järjestetään. Ellei tapahdu jotain ihmettä.

Onko kenelläkään kokemusta Tough Mudderista? Pliis sanokaa mulle, etten kuole :D Eric väittää että voin skipata ne esteet, joita en pysty (tai uskalla) tehdä. Onkohan todella näin..?








26 kommenttia:

  1. Tough Mudder on vielä kokematta, mutta menisin kyllä innosta (tai kauhusta) kiljuen, jos mahdollisuus tulisi eteen. Taitaa olla oikeasti aika rankka juoksu, mutta toisaalta sitä voi taatusti säädellä itselleen sopivaksi. Ainakin niissä este- /mutajuoksuissa joissa olen ollut, on voinut jättää esteen väliinkin tai valita useammasta vaihtoehdosta itselleen sopivan version. Tsemppiä, hauskaa siitä tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiva kuulla:D oon ollut oikeasti joka toinen minuutti puoliksi innoissani ja sitten kauhusta kankeana kun alan googlettelmaan noita kuvia yms. juttuja siitä heh!

      Poista
  2. Ou mai gaad, näyttää ihan sairaan pelottavalta toi tulikuva, mutta myös sairaan siistiltä! Ehdottomasti kannattaa mennä kokeilemaan! (Hyvä huudella täältä sivusta, kun ei itse tarvi. :D) Mulla ei ole kokemusta mistään tällaisista tapahtumista, mutta tässä viime aikoina on alkanut vähän kiinnostaa erilaiset estejuoksut tms. Vaikka mähän en käy edes juoksemassa koskaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin harrastan vaan sellasia 5k-tyylisiä pikku lenkkejä, joten toivotaan että tää nyt jotenkin menis peruskunnolla hehe:D voi olla pikkasen tuskasta! Ja kivuliasta. (Apua!)

      Poista
  3. Haha, kuulostaa lievästi sanottuna pähkähullulta. :) Mulle riitti ihan esteetönkin puolimaraton, mutta en malta odottaa kuulla lisää sun kokemuksesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä muuta sano. Varmaan pikkasen on jännät paikat la-aamuna, jaiks!!

      Poista
  4. Mukaan vaan! Oon aina halunnut osallistua johonkin tollaseen hulluun temppurata -kisaan. Tää kyl vaikuttaa aika extreme tapaukselta mut tosi hauskalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo että pitääkin alottaa tälläsellä extreme-versiolla vielä:D joku perus temppurata kyllä riittäisi mulle...Mutta tällä mennään!

      Poista
  5. Kuulostaa ihan huisan siistiltä!!! Totta kai meet, sisulla ja asenteella, ihan varmasti pystyt siihen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo pakko kai se on vetästä sillä suomalaisella sisulla hahha!! Mun kipukynnys ei vaan oo kovin korkea joten saas nähä miten kovaa nössöilen siellä radalla:D

      Poista
  6. Hei mä olen juoksut tough mudderin pari vuotta sitten Perthissä ja ai vitsit oli ehkä yks hauskin kokemus ikinä! Esteet pystyy tosiaan skippaamaan, mutta suosittelen kyllä ehdottomasti jokaista ainakin kokeilemaan. Meillä oli ainakin aivan järjettömän hauskaa siellä radalla sekoillessa. Ainakin täällä Australiassa yhteishenki oli aivan uskomaton. Kukaan ei pahemmin kisaillut, vaan kaikki auttoivat toisiaan ja koko poppoo veti yhtä köyttä. Mä olen pitkään jo unelmoinut uusinta erästä, ehkä ensi vuonna sitten.:) Sähköshokit sun muut kuulostaa todellakin pelottavammilta ajatuksena, kuin mitä ne todellisuudessa on. Koskaan en ole kenenkään kuullut katuneen radalla lähtöä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itseasiassa luinkin sun blogista sun fiiliksistä Tough Mudderista jokin aika sitten ja siitä sainkin lisää uskoa siihen, että tämä on hyvä homma! Voi olla että mulla on turhan pelottava kuva radasta päässä:D En maha mitään, mutta nuo tulenlieskat ja sähkösokit kuulostaa ihan kamalilta mun päässä heh! Mutta hyvä tietää, että esteem voi skipata, jos ihan kamalalta tuntuu. Yritän kyllä tehdä kaikki!

      Poista
  7. Hurjan kuuloista, mutta mene ihmeessä katsomaan, mistä on kyse. Ja kyllä niitä varmaan voi skipata, niinkuin Helena tuossa sanoikin. Teillä kyllä pitäis olla sitten joku kuvaaja mukana, että saisit todisteita tänne blogiin... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo pakkohan se on mennä vaikka jännittääkin :D veikkaan että siellä heiluu valokuvaajia tienpielessä...Ehkä ne kuvat tulee johkin nähtäväksi, omaa kameraa kun ei ihan viitsi mukana raahata hehe.

      Poista
  8. Älyttömän siistiä! :D Mä menisin koska vaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon selvästi hieman nössö. Kaikki täällä kommenttiboksissa kun tuntuisi olevan heti lähössä tähän ja mua jännittää ja epäilyttää:D mutta lähössä ollaan, hotelli varattu ;)

      Poista
  9. Haha kuulostaa kyllä niin hullun hommalta että varmaan itsekin lähtisin mukaan ihan mielenkiinnosta :D tuskin mitään hengenvaarallista on kuitenkaan edessä, ei kai tuota muuten järjestettäisi. Mene vaan ihmeessä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin sitä mäkin oon hokenut itselleni että "ei voi olla oikeasti vaarallista, jos tällasia saa järjestää":D

      Poista
  10. Hui apua! En tiedä onks Spartan race vähän samantyyppinen, ei ehkä tota tulta kuitenkaan mut muuten aika hullua kisaa käsittääkseni? Danielin paras kaveri kävi kolme sellaista kisaa tänä vuonna ja selvis hengissä, vaikkei se muuten ees lenkkeile :D Eli ehkä tostakin selviää, vaikka toi tulikuva kyl näyttää pelottavalta... :D Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo varmaan vähä jotain samaa luokkaa taitaa olla Spartan Racen kanssa. En oo tutkinut, mitä eroja näillä on. Paitsi että Spartan Racea on eri mittasia ja se lyhyin on vaan kai joku 6k!? En tiedä, minkä mittasen se teijän tuttu on juossu, mut hyvä tietää että muutkin lähtee näihin kylmiltään:)

      Poista
  11. Entinen opiskelukaveri juuri postasi kuvia New England Tough Mudderista ja tulit mieleen :) Olivat vaimonsa kanssa osallistuneet, mutaista hommaa naytti tosiaan olleen, mutta ihan kylla hengissa olivat selvinneet :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha toivotaan että itsekin selvitään hengissä;) mennään vaikka kävelemällä sitten jos kunto loppuu kesken!

      Poista
  12. Juteltiin tuosta mun kaverin J:n kanssa tukikohdassa muutama viikko sitten. Se aikoo osallistua tuohon, nyt vissiin kolmatta tai neljättä kertaa. Näytti kuvia ja kerto juttuja, aika hurjaa. Että lycka till!

    VastaaPoista