torstai 6. elokuuta 2015

Kauppareissu

Tulin juuri salilta kaupan kautta kotia ja pitääpä tulla heti tänne hehkuttamaan, että meidän lähikauppaan Randallsiin oli tullut rahkaa (saksalaista) myyntiin!! Randalls on vain kai Texasista löytyvä kauppa, mutta kuuluu Safeway-ketjuun, joten ehkäpä ketjun muistakin kaupoista löytyy tätä herkkua:) Ostin heti kokeiluun tuota mansikan makuista rahkaa (valitettavasti naturellia ei ollut) ja vetäisin purkin kotiin saavuttuani. Hyvää oli.  Ihanan kermainen koostumus toisin kuin näissä paikallisissa kreikkalaisissa (mansikka)jogurteissa. Harmi, että hinta oli suolaiset $1.99 per purkki. Ei ihan mahottomasti viitsi vetää tuota kuitenkaan.


Hyllyssä oli myös islantilaista skyriä. 
Yksi purkki sekä rahkaa, että skyriä lähti mukaan.

Jumpassa (Cxworx) aloin muuten miettiä sitä, kun ohjaaja koko ajan sanoi, että ottakaa vain huilitaukoja ja vaihtakaa pienempiin painoihin kun alkaa tuntua liikaa! Olen kiinnittänyt tähän täällä monesti huomiota esim. pumppitunnilla (missä porukalla on kyllä täällä keskimäärin paljon pienemmät painot kuin suomalaisilla)! Missä on sisu? Suomessa ennemminkin kannustetaan jaksamaan tai lisäämään painoja! Ei todellakaan keventämään :D Kai nää on niitä kulttuurieroja... Cxworx on vieläpä 30min tunti, eikä tosiaan sieltä raskaimmasta päästä. Kyllähän sen nyt tsemppaa vaikka väkisin! Minä ainakin vedän täysillä Suomityyliin!

7 kommenttia:

  1. Meidän Safewayssa on myös näkynyt noita Elli Quarkeja ja Siggistä aina välillä (valikoima tuntuu muuttuvan aina parin päivän välein - koskaan ei tiedä, mitä löytyy ja milloin). Ihan hyviä, oon pari kertaa maistanut. Ja onneksi niissä on huomattavasti minimaallisemmin sokeria kuin täkäläisissä jogurteissa ja vanukkaissa! :)

    Haha, täällä on kyllä niin lepposampi meininki ryhmäliikuntatunneilla kuin Suomessa on. :D Mä oon jo unohtanut, miten Suomessa ohjaajat yleensä toimi, mutta noissa Les Millsin tuntiohjeissa kyllä korostetaan, että aina pitäisi antaa myös se kevyempi vaihtoehto, jotta kaikki voi tuntea onnistuvansa tunnilla. Ja pienemmät painot + oikea tekniikka on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin liian isot painot ja väsymys, mikä johtaa täysin väärään tekniikkaan, joka on hyödytöntä ja jopa vaarallista. Mutta oon kyllä samaa mieltä sun kanssa: suomalaista sisua kaivattaisiin tännekin!! Naurattaa, kun porukka vetelee välillä todella kevyillä painoilla eikä niillä tule edes hiki eikä ne hengästy. Jossain pumpissakin oikeesti sykkeen pitäisi kohota, esim. selkäbiisissä. Mä oon alkanut tunnillani välillä sanoakin, että jos syke ei nouse, jotain on pielessä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei noissa mun mielestä ollut lisättyä sokeria ollenkaan. VAan sitä maidon luontaista. Parempi ois tietty aina maustamaton rahka, niin saisi ite laittaa sekaaa mitä tykkää, eikä tuisi kaikenmaailman lisäaineita!

      Musta tuntuu kans, että täällä monet on siellä pumppitunnilla vaan, että voivat sanoa käyneensä jumpassa. AInakin kun kattoo sitä painon määrää:D Mutta oot kyllä oikeessa siinä, ettei liika painokaan oo hyvästä. Suomessa näki paljon varsinkin miehiä liian isojen painojen kanssa tekemässä liikkeitä ihan päin peetä:D

      Poista
  2. Mä oon huomannut täällä tiettyjen ohjaajien tunnilla saman, että käsketään jopa keventään painoja tai sanotaan et huilailkaa vaan. Esimerkiksi tiistaina olin ns. salin omalla pumppitunnilla (eli ei BodyPump mut vastaava) ja siellä ohjaaja katto mun painoja ja totes "tää tunti on kyl tosi raskas jos sulla on tollaset painot"... no eikös se oo tarkoituskin, että tuntuu jossain? Ihan hyvin jaksoin vieläpä niillä painoilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on selvästi se suomalainen sisu siis, jos sielläkin on sama meininki kuin täällä Jenkeissä:D

      Poista
  3. Mä olin kakarana (yläasteaikaan) kaverin kanssa step aerobic-tunneilla, jossa joskus tehtiin myös lihaskuntoa painoilla. Mua ohjaaja mulkoili "oudosti", kun otin pienimmät painot ja käytiin niistäkin vain toista, koska mulla ei oo käsissä minkäänlaista voimaa (edelleenkään).

    Noi on muuten aina ihania löytöjä ulkomailla asuessa. Se on vaan huvittavaa, kun esim. fasessa hihkuu, että "Löysin tänään kaupasta hapankorppuja!!!" ja muut miettii, että entäs sitten...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, että SUomessa on melkeen joskus kilpailu siitä kuka jaksaa nostaa eniten ja se on "noloa" jos on pienet painot:D

      Heh kyllä sitä vaan tulee ulkomailla asuessa onnelliseksi pienestä:) Esim Ikeaan tulleet irtokarkit oli kuin joulu olisi tullut!

      Poista
  4. Heii mä heitin sua Liebster Awardilla, löytyy blogistani! :) Musta tuntuu vähän siltä kuin olisin nähnyt sun nimen jo jonkun muun listalla, mutten ollut varma, niin nimesin sut nyt kuitenkin. :)

    VastaaPoista