perjantai 24. heinäkuuta 2015

Uusi sali

Muistatteko kun kirjoitin, että me käytiin Ymca-nimisellä salilla tutustumiskäynnillä? Tuo salihan ei tehnyt mitään erityisen suurta vaikutusta meihin. Se oli aika pieni eikä oikeen millään lailla tavallisesta poikkeava (lukuunottamatta niitä Raamatunlainauksia seinillä). Yksi asia kuitenkin oli paremmin kuin 24 Hour Fitness-salilla: Ymcalla oli vähemmän ihmisiä, eikä sitä kamalaa ainaista 24Hr:lta tuttua ryysistä. Ja oli siellä muutama sellainen (Les Mills-)jumppatuntikin ohjelmistossa, jota 24Hr:lta ei löydy.


Käytyäni taannoin 24Hr:n Supersport salilla Body Attack-tunnilla, alkoi mulla tulla kauhea hinku muillekin kaipaamilleni LM:n tunneille ja googlettelin, että Ymcalla on muutama sali keskustan lähellä, joista löytyisi molempia suosikkejani Body Steppiä ja Sh'Bamia. Päätinkin tuossa pari viikonloppua sitten E:n ollessa työmatkalla ajella yhdelle näistä Ymca-saleista, koska multa vielä niitä ilmaislippujakin löytyi kotoa. Ja voi vitsit mikä fiilis tuolla salilla ja jumppatunnilla (Body Step) oli. Ensinnäkin sali on ISO. Oikeasti. JA hieno kaikkine upouusine välineineen. Ja mikä parasta: ohjelmasta taitaa löytyä jokaista mahdollista Les Millsin tuntia! Seuraavana viikonloppuna E:n palattua reissulta pakotin sen (ei oikeasti tarvinnut pakottaa) mun kanssa tuonne mun uudelle lempparisalille ja vakuutin senkin siitä, että tämä on ihan huippupaikka! :)

Ymcan saleilta löytyy usein (tai aina?) myös ulkouima-altaat. Tämä kyseinen kuva on mun uudelta lempparisalilta:) Vietettiin tuolla altaallakin meidän viimevisiitillä tunti aikaa mun Step- ja ShBam-tuntien välissä!
Ymcan jäsenyyksien hinnat ovat noin kympin kalliimpia per kuukausi kuin 24Hr:n, mikä ehkä selittää sen, että siellä ei samanlaista väenpaljoutta ole kuin 24Hr:lla. Meidän nykyiset salijäsenyydethän on naurettavan halvat, vajaa $30 kuukaudessa per naama, ja erittäin mielelläni voisin siis maksaa tuon ekstrakympin per kk noista Les Mills-tunneista. Ainoa epäilyttävä seikka olikin tuo ajomatka tuonne isolle salille (30-45min ruuhkan määrästä riippuen). Ja se meidän lähi-Ymca (sijaitsee n. 5 mailin päässä, eli ei edes oikeasti ole edes superlähellä) ei taas ole mitenkään erikoinen. Siltikin jäin miettimään, josko kuitenkin vaihdettaisiin Ymcaan. Voitaasiinhan me edes viikonloppuisin ajella tuonne keskustan saleille! 

Unohdin ottaa itse salin puolelta kuvia kun olin vain niin lumoutunut siitä, että kuntosalilla on ulko-uimaltaat (niitä oli tällä kyseisellä salilla jopa kaksi)!
 
Ja niinhän siinä sitten kävi, että Ymcan jäsenkortit löytyy nyt taskusta. Ja saatiin vieläpä aika hyvä diili! Viime vuoden veronpalautusta vilauttamalla pystyin todistamaan olevani köyhä (mähän tein täällä viime vuonna vain reilut viisi kuukautta töitä, joten vuositulo jäi hitusen alhaiseksi:D). Ja sain siten tämän huomattavan köyhyyteni vuoksi erittäin hyvän alennuksen ja itse asiassa maksan Ymcan jäsenyydestäni nyt VÄHEMMÄN kuin 24Hr:n haha. Ymca kyllä ilmoitti tarkistavansa ihmisten tulot vuosittain jos käyttää tätä "köyhyysetua", mutta saanpahan ainakin nyt tämän vuoden loppuun nauttia superhalvasta jumppailusta!

Nyt täytyy vielä käydä irtisanomassa 24Hr:n jäsenyydet.....

6 kommenttia:

  1. Vau, onpa kivan näköset altaat. Mä oon vieraillut täällä Piilaaksossa kahdella Ymcan salilla, eikä kummassakaan ole ulkoaltaita, mutta sisältä uima-allas kyllä löytyy.

    Mä oon myös ihmetellyt sitä, miten Ymcan tuntitarjonta on ihan huimasti parempi kuin 24HF:lla on. Myös aamuisin ja aamupäivisin on todella paljon tunteja, mikä tietty tällaista kotirouvaa ilahduttaa. :) Ymcalla ainakin täällä käy paljon vähän vanhempia ihmisiä, jotka ei oo välttämättä enää työelämässä, joten se ehkä selittää tuntitarjonnan ajankohtia.

    Mua kiinnostaa kyllä, miten 24HF:n jäsenyyden irtisanominen onnistuu. Jotenkin mulla on sellainen kutina, että se saattaa vaatia jotain vähän enemmän kuin yhtä ilmoituskäyntiä salilla. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa olla siis Texasin juttu tuo uima-altaat. Me ollaan käyty kolmella Ymcan salilla täällä ja niissä kaikissa oli ulkoaltaat.

      Joo katoin kans erityisesti tuon isoimman Ymcan "lukkaria" ja siellä on tosi paljon enemmän tunteja ja varsinkin just aamuisin ja aamupäivisin kuin 24:lla. HArmi kun ite pitää käydä töissä hah:D vois vaan hengailla ymcalla, käydä jumpissa ja loikoilla altaalla kaiket päivät!

      Joo odotan itekin mielenkiinnolla tuota irtisanomisprosessia kun 24:n kanssa kaikki on aina niin hiton vaikeaa:D lupaan kirjottaa siitä täällä jos on jotain maininnanarvoista...

      Poista
    2. Otan sanani takaisin! Siinä toisessa ymcassa, jossa oon käynyt, onkin ulkoallas! Just tänään kävin ja katsoin, että kappas. Mun puolustuksena sanottakoon, et oon käynyt siellä salilla aiemmin vaan kerran ja sillonkin ohimennen. ;) En siis ihan sokea ole.

      Se allas ei kyllä ollut noin ison ja hienon näkönen...

      Poista
  2. suomessahan oli aivan kauheen kalliit salit. kemissäki hitto opiskelijakortilla piti maksaa 45e kuussa salikortista. siitä syystä kävin uimahallin salilla koska sain ostettua koululta sinne 8e/10kpl kortteja :D ja sen voin sanoa et sielä ei ollu kamalasti ollu ruuhkaa ja jos oli niin kaikki oli +60 vuotiaita :D kerran lähin tunnin treenin jälkeen pukkareihin niin joku nainen kommentoi että sähän oot punanen. no tottakai mä nyt oon ku aivan raivona polin kuntopyörää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä, Vaasassa salilla, jossa kävin oli hinnat jo lähellä 80€! Mä olin tosin ostanut jäsenyyteni joskus 15-v ja siten maksoin vaan reilu 40€, kun ei ne voinut nostaa mun hintaa kun oli sopimus tehty vuosia sitten:) Se oli kyllä ihan huippusali. Tais olla jossain välissä Pohjoismaiden suurinkin tms, joten siitä maksoi mielellään! Nämä täkäläiset ei ole verrattavissakaan....

      Poista
    2. Hyvän kommentin oot saani tädiltä salilla:) TÄällä on kans paljon sellasia tätejä yms.jotka tulee vaan "näyttäytymään" salille, vähä polkee lepposasti pyörää samalla kännykkää räpeltäen ....

      Poista