torstai 23. heinäkuuta 2015

Meidän kissat osa 3

Suihkussa käyminen on kissojen mielestä maailman mielenkiintoisin asia, ja ne tulee aina suihkuverhon taakse kiinnostuneena seuraamaan tapahtumaa. Mutta veteen ne ei halua koskea!

Molemmat nukkuvat sängyssä öisin. Aada tosin hiipii sinne vasta silloin kuin itse niin suo. Joskus tämä saattaa vasta olla aamuyöllä.

Ronilla on "kiva" tapa nukkua rinnan tai kaulan päällä tai puoliksi naamalla (joskus oma hengittäminen siinä vähän vaikeutuu varsinkin kun tyypin paino vain lisääntyy lisääntymistään).



Aada nukkuisi mielellään noin 5-6:n asti aamulla, kun taas Ronin mielestä hyvä heräämisaika olisi jo 3-4:n aikaan. Ronin herätystaktiikka on muutenkin aika ärsyttävä (ja toimiva), sillä se alkaa innoissaan nuolemaan mun silmiä, nenää ja kulmakarvoja (samalla puoliksi naamalla/kaulalla maaten). Aadan taktiikka on paljon hellävaraisempi ja se hipsii vain viereen makaamaan ja alkaa puskea mun poskea/naamaa nenällään. (Molemmat kissat ovatkin tajunneet mun olevan se, joka pomppaa sängystä ylös aikaisemmin [ja antaa ruokaa], ja mä olen tietty se, joka nämä kaikki ihanat aamu- [tai yö]herätykset saankin sitten osakseni).

Roni hotellissa Austinissa

Aadalla on maailman pehmein ja silkkisin turkki (harmi vaan kun naaman painaminen siihen saattaa olla vähän riskialtista), kun taas Ronin turkki on vähän karheampi.

Aada-akrobaatti

Molempien kissojen mielestä on täysin soveliasta vain kävellä meidän lautaselle ja ottaa siitä ruokaa meidän syödessä.

Aadalla on ärsyttävä tapa hyökätä leikillään meidän käsien ja käsivarsien kimppuun ja PURRA. Lujaa. Onneksi tämä tapa on vähän vähentynyt Ronin muutettua taloon. Kissat nimittäin painivat keskenään jatkuvasti hereillä ollessaan.

"Onks ihan pakko olla täällä pihalla, kun jännittää niin kamalasti?"
Meidän matto on yleensä aina noin yksi päivä imuroinnin jälkeen täynnä valkoisia karvoja sattuneesta syystä :D

Nyt riitti kissajutut ainakin vähäksi aikaa :)

8 kommenttia:

  1. On ne kylla sopoja! Kaksi mun (neljasta) kissoista tykkasi leikkia vahan turhan kovaa ja naykkia/raapia aina valilla kun olivat nuorempia, mutta kasvoivat siita onneksi eroon :) Etta ehka tuo pureminen laantuu vuosien saatossa teillakin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, onpa sulla monta kissaa. Mahtaa olla kova meno siellä teillä välillä:) Mä kans mietin, että voi olla että tuo Aadan pureminen loppuu/vähenee kun se tuosta kasvaa. Eihän se tosiaan oo vielä vuottakaan:)

      Poista
  2. Mä meinasin joskus aikanaan hankkia itelle valkosen kissan, mulla oli jopa nimi valmiina. Kapteeni kissa Vuokila. Mut sit kävi ilmi että mulla on pientä kissa allergiaa niin en hankkinukkaan, plus oon tosi säikky eläinten kanssa että säikähän tosi helposti just jos kissa hyökkkää varpaiden tai sormien kimppuun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha hauska nimi:) harmi ettet kissaa voinut ottaa. Ne on niin hauskoja kavereita.

      Me ei valkoisia kissoja olla mitenkään tarkoituksella valittu, vaan kunhan on sattunut nuo tyypit lähtemään adoptiokodista mukaan!:) Ite tykkään kyllä eniten ruskeankirjavista brown tabby-kissoista, kuten meidän Misu oli!:)

      Poista
    2. mut eikö se oo että kunhan vaan altistuu enemmän allergian lähteelle niin pikku hiljaa se allergiaki tasottuu siitä? ku niiiin haluaisin joskus kissan, ehkä sit ku oon asettunu aloilleni :D en halua ottaa portugalissa kissaa jos sit muutankin vuoden päästä pois niin ei varmasti tykkää olla lentokoneessa kissa niin kauaa enkä halua stressata raukkaa

      Poista
    3. HAha ehkä:D

      Tuo on kyllä ongelma, kun on tällaista liikkuvaista sorttia...Mutta ite en osaa olla ilman lemmikkejä, kun on niitä aina ollut meidän perheessä:)

      Poista
  3. Haha, mä en kestä noita Ronin korvia kun ne on niin valtavat sen muuhun kokoon nähden. Ihan mahtavat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuo on tuollanen dumbo tuo napero :) eiköhän se pääkin (ja aivot) siitä kasva perässä haha!

      Poista