torstai 14. toukokuuta 2015

Kirjavinkki

Monet varmaan ovat lukeneet Phil Schwarzmannin kirjan How to Marry a Finnish Girl. Ainakin siitä on kohistu ympäri sosiaalista mediaa jo pidemmän aikaa. Itsekin luin kirjan jo pari vuotta sitten itseasiassa ekalla Amerikanreissullani (toin sen E:lle tuliaiseksi). Kirja oli niin hauska ettei sitä malttanut laskea käsistään ja lukaisinkin sen läpi yhdeltä istumalta (ei se kyllä kovin paksu ole).

Xenophobe's guide to the Finns sen sijaan oli itselle ainakin ihan uusi tuttavuus kun sen kaverini hyllystä bongasin vappupartyissä. Kirja on hyvin samantyyppinen edellämainitun kanssa. Tarjoaa myöskin monet naurut (ääneen hekotellen). Jos siis pidit Schwarzmannin kirjasta niin suosittelen lukaisemaan tämänkin. Itse ymmärsin kirjan lukemalla mm. sisun ja melankolian syvemmän merkityksen:D


Varoitus: Ei tosikoille. Kummatkin kirjat vaativat kykyä nauraa suomalaisille (eli itselleen).

4 kommenttia:

  1. Mulla on just tuo How to Marry a Finnish Girl kesken. Ajoittain ihan hauskoja oivalluksia, mutta mä en tykkää yhtään siitä, miten sinne väliin on tungettu jotain - öö - twiittejä? No kattoo mitä olen mieltä kun pääsen vähän pidemmälle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en muista enää sellasia :D tosiaan pari vuotta kun luin sen. Muistan kyllä että mua välillä ärsytti se suomalaisten överi-parjaaminen:D ehkä olin herkässä tilassa kun luin sitä. Tätä tokaa lukiessa ainakin vaan nauratti ja hymyilytti :)

      Poista
  2. Mun mielestä toi How to Marry a Finnish Girl oli ihan kuolettavan tylsä kirja! :D Oon varmaan sitten tosikko, hihi. Pitäisi varmaan lukea uudestaan jospa mielipide muuttuisi? Mä ehkä odotin siltä liikoja kun kaikki niin kovasti sitä kirjaa hehkutti, ja sitten tuli pettymys. :D Tylsä mikä tylsä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai tylsä? Ja mä hihittelin äänen läpi koko kirjan (paria ärsyttävää kohtaa lukuunottamatta)..Hmm..

      Poista