torstai 23. huhtikuuta 2015

Ratsaille

Nyt löytyi huippudiili: 3 ratsastustuntia 40 dollaria! Selailin eilen Amazon Localia, joka on samantapainen sivusto kuin Groupon, josta ostin meidän paddle boarding-liput, ja silmiini osui tuo kolmen ratsastustunnin diili. Talli, jossa ratsastustunnit pidetään sijaitsee tästä noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Ei paha ollenkaan. Nopeasti siis klikkasin diilin ostoskoriini ja maksoin pois.

Tunnit ovat yksityistunteja, eli ei tarvi minkään (lapsi)ryhmän kanssa ratsastaa, mikä on iso plussa. Nyt tarvisi vain opetella hevos/ratsastussanasto englanniksi. En ole nimittäin koskaan ollut englanninkielisellä ratsastustunnilla, joten terminologia on mulle ihan vierasta tällä kielellä. Mutta eiköhän sen nopeaa opi. Jos vaikka kävisi hakemassa kirjastosta jonkun ratsastusoppaan ja sen selailisi läpi. (Vai onko jollain vinkkiä hyvästä nettisivusta, jolla voi opetella eri ammattisanastojen terminologiaa?) Mulla on tässä kuitenkin vielä melkein 2 viikkoa ennen ekaa tuntia (miten maltan odottaa!!), koska tunnit oli niin täyteenbuukattuja, eli hyvin ehtii.

Peukut pystyyn, että tämä talli olisi hyvä ja voisin taas jatkaa tuota rakasta harrastusta. Se, mikä mua on tähän asti estänyt menemästä ratsastamaan on ollut se, että ainoat mun kriteerit täyttävät tallit, jotka oon löytänyt on ollut liian pitkän ajomatkan päässä. Lähistöltä on löytynyt vain perus ratsastuskouluja, joissa ryhmätunti on hintaluokkaa 50 usd. Ja luulenpa vähän että mun ryhmätuntiajat on jo takanapäin! Ainakin jos perinteisistä lapsiryhmistä on kyse:D Puuhastelu hepoisten kanssa tallilla ja ihanat maastot yksin tai pikkuryhmässä kuulostaisi enemmän mun jutulta:)

Saa nähdä pääsenkö kokeilemaan lännenratsastusta kun kerran Teksasissa ollaan:)

8 kommenttia:

  1. Kivoja ratsastustunteja ja pidän peukkuja (loistavan) harrastuksen jatkumiselle!
    Google ohjasi tänne: http://www.janding.fi/paula/hevoset/sanastoaj.html
    Piti itsekin lueskella läpi, välillä kun tulee noiden elukoiden asioita selviteltyä tyyliin "the middle part on the bottom of the hoof"...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos :) Kayn ehdottomasti kurkkimassa tuota sivutoa. Ois tosiaan kiva tietaa edes mita jotkun perusliikkeet on englanniksi.. ja tietty noi hevosen osat ja muu tallisanastokin ois ihan jees osata :D

      Poista
  2. Jei, mahtavaa että vihdoit löysit sopivan paikan ratsastelua varten :) enjoy!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivotaan että tästä paikasta nyt on johonkin :)

      Poista
  3. Oi vau, toivottavasti tuo on hyvä talli! Oon itsekin ihan heppatyttö. :) Ollut ylä-asteella ja lukioaikana omia hevosia, nyt en oo taas pitkään pitkään aikaan ratsastanut. Toivon todella että mäkin löytäisin tallin missä vois ratsastaa sitten kun muutan Teksasiin. Ois mahtavaa aloittaa tuo rakas harrastus uudestaan. Anne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sakin oot heppatytto, kiva :) Parhaimman oloset tallit, mita oon loytanyt on ollut kaupungin pohjoispuolella. Taalta etelasta ei oikeen tunnu loytyvan kun ratsastuskouluja :/ Mulla on kans ollut nyt yli vuoden tauko mun yli 15-vuotisessa ratsastus"urassa", etta on jo aikakin paasta tallille :)

      Poista
  4. Toivottavasti on kiva paikka! Mä olin kans heppatyttö, kaikki aika kulu talleilla, mutta sitten se jäi yläasteen jälkeen. Sen jälkeen en oo ratsastanut, mutta tekis kyllä mieli kokeilla taas. En oo kyllä ees katellu, et millasia mahdollisuuksia täällä olis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sielläkin yksi heppatyttö :) Mulla on jo näin vuoden tauon jälkeen aika haikea olo kun tuo harrastus on jäänyt. Se on kuitenkin ollut sellainen harrastus, joka on pysynyt mukana menossa lapsuudesta saakka ja ollut aina tosi tärkeä. Eläimet kun on mulle niin rakkaita :)

      Poista