perjantai 20. maaliskuuta 2015

Vihreä hurri

Mua ei politiikka ole koskaan kiinnostanut erityisemmin. Oon vain aina äänestäessä valinnut Vihreihen puolueesta jonkun äänestettäväksi, koska tiedän, että he ainakin jakavat samat ympäristöarvot kanssani. Aika noloa :D Päätinkin tänään aamupalaa syödessäni tehdä Vaalikoneen testin, jotta saisin selkoa siihen, mitä puoluetta mun oikein tulisi äänestää. Aikuisiahan tässä ollaan, joten pitäisi ehkä olla enemmän kartalla näissä asioissa. 


Näyttää siltä, että aika nappiin oon osunut. Taidan jakaa muitakin arvoja ja periaatteita Vihreiden kanssa. (Tiedoksi niille, joille Vaalikone ei ole tuttu: testissä vastataan joukkoon kysymyksiä omista arvoista ja mielipiteistä.) Tuo RKP tulikin sitten ihan yllätyksenä... Pakkoruotsi rulettaa vai miten se meni.... :D

14 kommenttia:

  1. Nää testit antaa hyvin suuntaa ainakin silloin kun ei oo mitään hajua mitä puoluetta tai ketä äänestää :)

    Oon kans aina mieltänyt itseni vihreäksi hipiksi, mutta pakko tunnustaa etten seuraa politiikkaa.Tein sitten Iltasanomien testin kans ja eniten yhteistä oli Piraattipuolueen kanssa, seuraavaksi tais tulla SDP, RKP (wtf?) ja sit vasta Vihreät. Persut tuli sit ihan vikana niinku siullakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sinne ne Persut kuuluvatkin haha :D nyt on vähä onneksi siis tällaista suuntaa-antavaa tietoa, ketä ja mitä äänestää, kun ei muuten tuota politiikkaa seuraa!

      Poista
  2. Mulla kombona oli Piraatit-Vihreät-SDP, ja peränpitäjänä myöskin täällä Persut :P Ei yllättänyt, mutta en silti oikein tiedä vielä ketä äänestän. Mä "joudun" tällä kertaa äänestämään ihan virallisena vaalipäivänä mummeleiden kanssa, kun ennakkoäänestys loppuu just samana päivänä, jonka iltana laskeudun Suomeen xP

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika samanhenkistä porukkaa täällä siis ;) ä en edes tiedä mikä tuo piraattipuolue on...pitääpä googlata :D

      Poista
  3. Mulle tuli kans samat, tosin ekana RKP ja sit Vihreät. Ja tein kaksi eri vaalikonetta. Epäilen, että jos vastaa siihen kysymykseen onko pakkoruotsi poistettava koulusta kieltävästi, tulee aina RKP :D. Onko teillä siellä ennakkoäänestyspistettä? Meille tulee tohon lähelle kunniakonsulaattiin äänestyspiste yhdeksi päiväksi niin pääsee kansalaisvelvollisuuden hoitamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se yks kysymys tais määritellä tuon RKP:n sijoituksen tonne kärkeen aika vahvasti :D mä epäilen että täällä on mitään äänestyspaikkaa..mulla on jostain sellanen mielikuva ainakin että lähin ois Washingtonissa (D.C.)..Ei varmaan tuu ihan sinne asti lähettyä vaan äänestämisen vuoksi!

      Poista
    2. Irving,TX näyttäis olevan ainut Teksasissa, mutta sinne on varmaan teiltä matkaa vähän liikaa??

      Poista
    3. Ai niinkin lahella kuiteski.. (Mutta miksi ihmeessa jossain Irvingissa, eika jossain isossa kaupungissa:D) Mutta tuskinpa kylla tulee lahettya Irvingiin aanestamaan, epailen etta siella on mitaan nahtavaa edes hehe.

      Poista
  4. Kiitti tästä linkistä, mä koitin jo viime viikolla etsiä vaalikoneita mut eivät silloin olleet vielä auki. Meinas tyssätä tosin ekaan kysymykseen kun en tiennyt vaalipiiriäni (yks blondi täällä hei, tosiaan Helsingissä olin kirjoilla ennen ulkomaille muuttoa). Mullekin tuli ekana Vihreät ja RKP, alhaisimpana Persut. Taidetaan me ulkomaalaiset olla aika samanhenkistä porukkaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihan selvästi kun kaikilla meillä tuntuu olevan ihan samat suosikit..ja se persu siellä häntäpäässä :D

      Poista
    2. Piti siis kirjoittaa ulkosuomalaiset eikä ulkomaalaiset, kannattais varmaan lukee kommenttinsa läpi ennen sen lähettämistä :D

      Poista
    3. Mun aivot selvasti luki sen oikein, koska en edes huomannut :D

      Poista
  5. Taaltakin kiitokset linkista! Testasin meinaan ylen vaalikonetta ja sielta tuli jotain persu-ehdokkaita :O Meinasin saada paniikkikohtauksen, etta olenko tosiaan niiden kanssa samaa mielta! No onneksi taman linkin kautta sain mielenrauhan ja voin taas jatkaa vihreiden aanestamista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha apua! ois kyllä itekkin hätääntynyt jos persuja rupeis kone ehotteleen!! :D
      Täällähän on harvinaisen vihreää porukkaa!

      Poista