sunnuntai 15. helmikuuta 2015

50 Shades of Grey

Ystävänpäivän ilta vietettiin romanttisesti tyttöporukalla (okei, oli Christinen poikaystävä Jonaskin mukana;)) Star Cinema & Grillissä, joka on leffateatteri, johon kuuluu myös ruoka- ja juomapalvelu suoraan naaman eteen leffaa katsellessa. Mun ja Ikan miehet ovat reissussa, joten me oltiin Ikan kanssa ystävänpäiväleskinä.


Leffasali oli tupaten täynnä meidän saapuessa paikalle puolisen tuntia ennen näytöksen alkua (täällä paikkoja ei numeroida vaan nopeat syö hitaat) ja vain ärsyttäviä yksittäisiä välipaikkoja oli oli enää jäljellä muualla kuin eturiveissä. Näköjään amerikkalaisetkin harrastavat tätä samaa rasittavaa vieruskaverikammoilua. Ei auttanut muuta kuin istua sitten kolmannen rivin reunaan. Surkeat paikat, mutta eipä tuota onneksi enää leffaa katsoessa tullut ajateltua.

Itse leffaksi valikoitui mikäs muukaan kuin ensi-illassa ollut 50 Shades of Grey, joka oli muuten aikas kuumottavaa katseltavaa (tiedoksi vaan niille, jotka sitä eivät ole vielä nähneet:D) ja odotusten vastaisesti HYVÄ! Minä ainakin pidin ja odotan nyt kuumeisesti jatko-osia. Olin meistä ainoa, joka oli kirjat lukenut, joten muilla ei samanlaisia odotuksia ollut. Emme olleet kuitenkaan tajunneet, että leffojakin tulee se kolme kappaletta ja Ikan kanssa tyytyväisinä tilasimme toiset lasit viiniä vähän ennen leffan loppua, koska leffa oli vasta "pääsemässä vauhtiin" ja luulimme sen siten olevan vasta alussa. Heh! No ei auttanut kuin jättää viinit juomatta kun leffa "loppui kesken", autolla kun oltiin liikenteessä (no milläs muullakaan, ei ole paljon vaihtoehtoja tässä kaupungissa). Ei kuitenkaan ihan viitsinyt lähteä siitä suoraan auton rattiin kahden viinilasin jälkeen :) Sen verran suomalaisia (ja ruotsalaisia) vielä ollaan!

Muut olivat myös positiviisesti yllättyneitä leffasta ja tytöt totesivatkin joutuvansa nyt lukemaan kirjasarjan kakkos- ja kolmososat, koska niin ärsyttävän kesken tuo leffa tosiaan loppui :D Voisiko se kakkososa jo tulla sieltä??

Onko muut käyneet katsomassa leffan? Mitäs piditte?

14 kommenttia:

  1. Noita kirjoja en koskaan lukenut, kun ei oikein kiinnostanut, mutta leffat voisin ehkä katsoa. Sitten joskus, kun pääsen taas elokuviin... Ekalla listalla on kylläkin American Sniper, sattuneista syistä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko siellä leffateattereita? jos on niin ei varmaan saa näyttää 50 Shades of Greyn kaltaisia leffoja? :D American Sniper on mulla kans katsottavien listalla! Löytyisi jopa dvd:ltä meidän hyllystä, en vaan oo saanut aikaiseksi kattoa vielä...

      Poista
    2. Ei ole täällä elokuvateattereita, lähimmät löytyy Bahrainista! Puhetta on että ehkä olisi tulossa, mutta en kyllä tiedä milloin. Ja tarjonta olisi kyllä varmasti aika rajattu...

      Poista
    3. Juu ei varmaan taitaisi 50 Shades läpäistä seulaa siellä :) oli se täälläkin kielletty kuulemma jossain leffateattereissa enkä ihmettele yhtään..on amerikkalaiseksi leffaksi sen verran hävytön ;)

      Poista
  2. Mä oon lukenut kirjat ja tykkään niistä kyllä, mua vähän pelottaa katsoa toi leffa kun yleensä noi kirjasarjoista tehdyt elokuvat on olleet pettymyksiä... :D Pelkät henkilötkin kuvittelin jo ihan eri näkösiksi, mikä pettymys :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tiedän, sama ongelma mulla yleensä :D tän leffan kanssa ei kyllä (mun ainakan) tarvinnut pettyä. Etukäteen olin kyllä ollut pettynyt näyttelijävalintoihin, mutta lefdan pyöriessä sekin ongelma unohtui. Mr.Grey oli nimittäin aika kuuma :DD

      Poista
    2. Haha :D Nooo ehkä mä sitten katon leffan myöhemmin, niinkun aina loppujenlopuksi vaikka yritän niitä vältellä :D

      Poista
    3. Ei tuota kyllä voi jättää välistä ;)

      Poista
  3. Pitäisköhän antaa leffalle mahdollisuus... 50 shades -trilogia on oikeesti kauheinta shaibaa mitä oon ikinä lukenut, silmät itki verta, mut pakko oli kun olin mennyt halvalla koko boksin hypetyksen seurauksena ostamaan ;__; Siellä voi tilata leffateatterissa viiniä? :D Siistiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, anna mahollisuus ;) Kyllä itteäkin välillä nauratti ne jutut kirjoja lukiessa. . Eihän se mikää vuosisadan mestariteos kyllä oo :D
      Ja juu, näissä leffateattereissa, missä saa syödä, on myös alkoholitarjoilu!! ihan jees :)

      Poista
  4. Mä vissiin tyydyn odottamaan, et leffa tulee Netflixiin DVD:lle. Haluaisin kyllä nähdä sen jo heti! En mitenkään tykänny Christianin näyttelijävalinnasta, niin nyt tietty kiinnostaa, et onko se sittenkin kuuma :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ma olin kans siihen valintaan pettynyt kun se julkaistiin, mut sitten leffaa kattoessa kylla unohtui mun kohalla se pettymys :D

      Poista
  5. Musta ne kirjat oli niin kamalan huonoja etten haluais nähdä leffaakaan :D luin kaks ekaa ja kolmannen jätin kesken, onneks sain myytyä ne kirjat hyvällä hinnalla eteenpäin! Mut jos leffa on parempi kuin kirjat niin pitäiskö se sit kuitenkin katsoa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahaa no ma ainakin tykkasin leffasta (enemman kuin kirjoista) ja odotan jatko-osaa kuin kuuta nousevaa :D Mutta makuasioista ei voi kiistella.

      Poista