sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Thanksgiving-viikonlopun yhteenveto

Tänä viikonloppuna ollaan mm.:

-Käyty E:n perheen luona Thanksgiving-lounaalla. Tämä oli mun toka Thanksgiving täällä Houstonissa. Viime vuonna olin täällä juuri näihin aikoihin lomailemassa! Näistä kiitospäivän ruuista ei oo valitettavasti kyllä yhtään tullut mun suosikkeja :D Saatiin vieläpä ruokaa kotiinviemiseksi niin paljon että sitä on nyt syöty kolme päivää! Huhhuh!

Jenkkityyliin kuusi oli jo esillä!
Leivoin suomalaisia pullia amerikkalaiseen juhlaan!

-Katsottu (ilmeisesti perinteistä) Macy'sin kiitospäivän paraatia teeveestä.

-Käyty ahkerasti salilla joka aamu heti herättyämme. Siten treeni on "alta pois" eikä siitä tarvi huolehtia loppupäivänä. Ja onhan se muutenkin hyvä tapa aloittaa päivä!

-Käyty ostarilla Black Fridayna (Ei hyvä idea. En alunperinkään halunnut mennä, mutta E:llä oli joku hirveä hinku). Ja eiköhän siihen pihaan kurvannut ambulanssi ja paloauto kun oltiin lähössä kotia. Mitä lie tapahtunut.

Misu tykkäsi E:n uuden takin karvavuoresta
-Käyty leffassa kattomassa Gone Girl. Oli kyllä pitkästä aikaa jotenkin tosi (mikähän olisi oikea sana) kohahduttava (?) leffa ja siitä riitti puhuttavaa kauaksi aikaa. Voin suositella! Tänä aamuna vielä unenpöpperöisenä ja puoliunisena sängyssä E mutisi "älä koskaan muutu sellaiseksi kuin se elokuvan nainen". Selvä :D

-Opeteltu kokkaamaan lasagnea. Tai siis mä opetin E:lle miten se tehdään...jos vaikka joku päivä saisin tulla kotiin valmiiseen ruokapöytään ;)

-Käyty meidän lähipubissa parilla mun työkaverin ja hänen miehensä kanssa. "Jouduin" ottamaan osaa tikan heittoon enkä ollut ehkä ihan niin surkea kuin oisin kuvitellut! Pubin teeveestä tuli yllättäen suomalainen piirretty Niko Lentäjän poika.


 
 

-Tutustuttu mun uuden tabletin saloihin. Oon jo varmaan vuoden päivät puhunut tabletin hommaamisesta ja nyt E oli sellaisen sitten käynyt mulle hakemassa lähestyvän vuosipäivän johdosta! Tabletti on merkkiä Samsung, kuten puhelinkin! :)

Nyt ollaan lähössä taas leffaan :) Näin joulun alla siellä pyörii vanhoja joululeffoja ja nehän on mitä mainioin keino päästä joulutunnelmaan. (Ulkona on 24c!) Tämän päivän leffana on iki-ihana The Polar Express!

10 kommenttia:

  1. Ihanaa että leffoissa näytetään nyt vanhoja joululeffoja! Mites noi pullat upposi vieraisiin, maistuiko yhtään vai eikö ne ollut tarpeeksi makeita ;)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eikö :) monia leffoja ei oo Netflixissä, niin kiva kun näytetään teatterissa:)

      Kaikki, jotka olivat paikalla oli amerikansuomalaisia (miehen isä sekä uusi vaimo on molemmat Suomesta), joten tiesin että pulla tulee uppoomaan:)

      Poista
  2. Jenkitkin siis oikeasti katsoo sitä Macy'sin paraatia tv:stä? Mä katsoin sen, koska mielessä pyöri Frendien ihanat kiitospäiväjaksot, jossa niillä aina oli tv auki. Mietiskelin siinä sitten, mahtaako perinteisesti kukaan jenkki enää katsoa sitä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En kyllä tiiä:) kuten edellisessä kommentissa kerroin, miehen perhe on Suomesta kotoisin, eli ei "voi laskea" kai ihan amerikkalaiseksi. E:n isä muutti tänne jo 40v sitten joten lapset on syntynyt täällä, eli monet amerikkalaiset tavat on kyllä jo varmaan hyvin iskostunut heihin:)
      Ehkä tämä paraatin kattominen on kuten Suomessa itsenäisyyspäivän vastaanoton tai joulurauhan julistamisen katsominen..

      Poista
  3. Sun pullat näyttää todella kuohkeilta ja herkullisilta! Minkälaista hiivaa sä käytät ja miten, jos saa kysyä? Mä olen kerran täällä yrittänyt tehdä kuivahiivasta pullaa ja niistä tuli linttania ja kivikovia :( En ole toipunut vieläkään yrityksestä kun siinä taikinan nostatuksessa meni koko päivä (eikä silti noussut kunnolla). Sniff. Kiitos!
    Eve

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh kiitti :) ihan kuivahiivaa (kun en täältä muuta ole löytänyt). Sekoitan eka kupilliseen jauhoja, jotka lisään sitten lämpimään maitoon:) ja lämmin kohotuspaikkakin pitää kai olla. Luulen ainakin että tuo lämpö (sekä maidon että kohotuspaikan) on juuri se salaisuus. Muuten ei näytä kohoavan :) tein tällä kertaa kaksi pellillistä ja toinen satsi oli lämpimän uunin päällä kohoamassa ja onnistui paljon paremmin (tuli melkein tuplasti isompia pullia kuin niistä, jotka ei kohonnut lämpimän uunin päällä).

      Poista
  4. Voisitko kirjoittaa siitä, miten ootte E:n kanssa tutustunut? Selasin koko blogin läpi mut en löytänyt...siis miten niin utelias, mua kiinnostaa nää tällaiset jutut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, niin muakin aina kiinnostaa ;) Oon ihan tarkotuksella ollut ärsyttävä ja pihdannut tätä tietoa, koska ollaan saatu jonkin verran paskaa niskaamme ja neuvoja, mitä pitäisi tehdä ja mitä ei. Oma vika toisaalta, koska aluksi (ennen tätä koko blogia) juttelin aivan liian avoimesti meijän jutuista ja siten ihmisille tuli joku tarve kertoa mulle mitä mun pitäisi tehä vaikken neuvoja pyytänytkään (meidän alkutaival, tai lähinnä kaukosuhdeaika, ei ollut ihanruusuilla tanssimista nimittäin). En siis halua alkaa täällä blogissa kirjoittamaan kaiken maailman pällisteltäväksi suhdejuttuja, koska pelkään että jostain löytyy taas niitä, jotka puhuu seläntakana tai muuten vaan tuntevat asiakseen kertoa mulle parisuhdeneuvoja:D
      Mutta voinhan mä nyt täällä kommenttiboksissa sen verran kertoa , että E oli lätkää pelaamassa Suomessa (sen isällä on suomalaiset juuret, joten halus tulla isänsä kotimaahan) ja tavattiin sitten siis siellä perus baarissa..Tapaamisen jälkeen oltiin joka päivä yhessä, vois sanoa, että E melkeinpä muutti mun luo. Kuukauden yhessä olon jälkeen lähdin kuitenkin 5kk Ruotsiin vaihtoon, eli oltiin heti kaukosuhteessa. Se aika meni tosi hyvin. Vaihdon jälkeen asuttiin n .5kk yhdessä Suomessa, kunnes E lähti takaisin Jenkkeihin. Tällöin meillä alkoi ongelmat pitkän välimatkan, aikaeron ym vuoksi ja tällöin tein sen virheen että avauduin liikaa meijän asioista muille ihmisille. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Täällä ollaan nyt sitten. Reilu vuosi oltiin kaukosuhteessa E:n asuessa USAssa ja mun Suomessa. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)

      Poista