keskiviikko 26. marraskuuta 2014

Minun päivärytmini

Mun tyypillinen arkipaivani menee kutakuinkin tahan malliin:


5.50 Heratyskello soi. Laittaudun valmiiksi; meikkaan, puen, syotan kissan ja nappaan evaat jaakaapista.

6.30 Ulos ovesta ja auton rattiin. Tyomatkalla kuuntelen radiota ja nauresken toimittajien jutuille.

6.50 Saavun toihin, syon aamupalaa samalla sahkoposteja selaillen.



11-13.00 valilla pidan lounastauon. Yli 90% paivista tuon omat evaat, jotka syon tyopoydan aaressa tai kokoushuoneessa samalla kirjaa tai blogeja lukien (tai omaani kirjoittaen). Toisinaan aikaa jaa kaupassa kayntiin ja kayn tekemassa illan ruokaostokset tai lahden vain pyorimaan kauppoihin paastakseni hetkeksi pois toimistolta.

17.00 Tyopaiva loppuu.

17.30 Olen kotona. Makoilen sohvalla, ehka syon jotain tai kokkaan jos ruokaa ei seuraavalle paivalle ole. Pidan seuraa kissalle (ja E:lle, jos herra on kotona). Jarjestelen paikkoja. Pesen ehka pyykkia ja teen muita kotitoita.

Pyykkipaiva

19.30 Aika menna jumppaan/salille. Ehka. Noin joka toinen paiva tulee mentya.

20.40 Takaisin kotona. Suihkun kautta sankyyn.

21-22.00 Olen sangyssa. Tarvitsen kunnon younet tai olen vasynyt koko paivan.


Ja sitten sama uusiksi seuraavana paivana. Onneksi nyt on tiedossa nelipaivainen viikonloppu Thanksgivingin vuoksi ja paasee vahan poikkeamaan rutiinista ja latailemaan akkuja :) En oikeastaan tykkaa rutiineista yhtaan. Kyllastyn kun elama on kauan samanlaista. Yritan jopa tyomatkan reittia vaihdella koska sama reitti joka paiva kyllastyttaa:D Tykkaan vaihtelusta ja mulla onkin vahan ikava sita aikaa kun opiskelin ja olin osa-aikatoissa. Vapaapaiva saattoi olla keskella viikkoa ja salille pystyi menemaan aamulla niina paivina kun toissa oli iltavuoro. Nyt joka paiva on samanlainen ja yllatykseton. Mutta ei tata onneksi tarvitse ikuisesti jatkaa :)

5 kommenttia:

  1. Mietin ensin, mista tuollainen kissa vaate on peraisin...mutta ei se tainnut ollakaan vaate !
    Hyvaa Kiitospaivaa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii se on sellanen se meijän kissa. Välillä löytyy jääkaapista, välillä pyykkikopasta.
      Hyvää kiitospäivää sinnekin :)

      Poista
  2. Apua, miten sä teet noin pitkiä työpäiviä 7-17?!? Mä oon yleensä 8-17 ja sekin on musta paljon. Tosin mulla menee duuniin helposti 1.5h! Ihan kadehdittavan lyhyt työmatka sulla :-)..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen ma-to pitempää, että pääsen perjantaisin lähtemään aiemmin. Kieltämättä kyllä vähän puuduttavaa :S onneksi työmatka ei tosiaan oo niin pitkä kuin sulla!!

      Poista
  3. Ainiin kyllähän sä siitä kirjoititkin. Tosi hyvä diili!

    VastaaPoista