tiistai 21. lokakuuta 2014

I just love AT&T. Not.

Jos asut USA:ssa tai harkitset tanne muuttoa, niin mita ikina teetkin ala vain osta AT&T:lta puhelinta, nettia tai mitaan muita palveluita!

Miksi? Tassa muutama esimerkki:

1) Netin hommatessamme meille kaupiteltiin nettiboksin asennusta $99:n hintaan. Eric sanoi myyjalle, ettemme tarvitse asentajaa, koska osaa kylla itse sahkomiehena laittaa boksin johdon seinaan. Asennus luvattiin kuitenkin kaupan paalle.

Tulos: $99:n asennusmaksu lisatty seuraavaan laskuun ja noin kuukauden kestava tappelu AT&T:n kanssa siita, etta tuo $99 poistetaan laskusta. Loppujen lopuksi se meille kylla hyvitettiin pitkin hampain (pomo oli vihainen alaiselleen, ei kuulemma olisi saanut lupailla mitaan ilmaisasennuksia), mutta vasta monen puhelinsoiton, sahkopostin ja liikkeessa vierailun jalkeen.

2) Kun Eric muutti takaisin USA:n viiden Suomessa vietetyn vuoden jalkeen joutui han maksamaan AT&T:lle $500:n pantin asiakkaaksi ryhtyessaan (oli ilmeisesti halunnut puhelimen osamaksulla tms.), koska luottotietoja hanelta ei taalta loytynyt. Pantti luvattiin maksaa takaisin vuoden asiakkuuden jalkeen, eli kesakuussa 2014.

Tulos: Kesakuu 2014 koittaa, mutta $500:n panttia ei kuulu. E soittaa AT&T:n asiakaspalveluun. Shekki luvataan xx.xx.xx. paivamaaraan mennessa. Taman paivan koittaessa shekkia ei vielakaan kuulu. E soittaa AT&T:lle uudestaan. Hanelle annetaan uusi paivamaara shekin toimitukselle. Tama on toistunut nyt SEITSEMAN kertaa. Seuraava shekintoimituspaivamaara on annettu marraskuulle. Nahtavaksi jaa jos seitsemas kerta toden sanoo, kun puhelut 1,2,3,4,5 ja 6 eivat tuottaneet tulosta. Rohkenen epailla. Ericillakin alkaa pikkuhiljaa karsivallisyys loppua.

3) Viime sunnuntaina ostin puhelimen, ja koska mulla ei luonnollisestikaan taalla luottotietoja ole, en voinut muuta kuin ostaa sen AT&T:lta, jolta meidan nykyinen puhelinliittymamme on ja, joka jo siis "luottaa" Ericiin. (Ei voida irtisanoa sopimusta ennen kuin se $500:n shekki saadaan.) Mun liittyma on siis E:n oman "alla", koska mullehan ei mitaan puhelinliittymia puhelimineen luottotiedottomana taalla myonneta. Taalla on puhelimen osamaksulla ostaminen siis halvempaa kuin kertamaksun ja sainkin Samsungini noin $140 halvemmalla tekemalla kahden vuoden sopimuksen. Tai niinhan mulle luvattiin.

$200 piti maksaa heti, etta saisi luurin mukaansa ja seuraavan kahden vuoden ajan puhelinlaskuun lisattaisiin $15 per kuukausi.

Tulos: Tekstiviesti AT&T:lta: "Kiitos liittyman korottamisesta ja uuden puhelimen ostamisesta. Liittymaanne lisataan $40/kuukausi seuraavan kahden vuoden ajan..." Etta mita? Ensinnakin mika "liittyman korottaminen"? Toiseksi: juttelimme liikkeessa kahden eri myyjan kanssa, etta saisimme talla kertaa varmasti oikeaa tietoa, ja molemmat kertoivat, etta lisattava summa on $15/kk ja kannattaa ehdottomasti valita osamaksu, koska se tulee halvemmaksi kuin kertamaksu. Kummasti tuo summa kahdessa paivassa nousi...

Ei millaan jaksaisi alkaa taas sita puhelinrumbaa heidan kanssaan, mutta ei kai se auta. Nailla summilla maksaisin puhelimesta siis $1160 sen luvatun $560:n sijaan. Olisi siis siltikin tullut halvemmaksi ostaa luuri silla kertamaksulla ($699).

AT&T:n motoksi sopisi "Rahat pois asiakkailta". Tai "Kokeillaan, ehka se ei huomaa mitaan." Tai miten olisi "Ahakutti, sainpas kusetettua"?

IHANAA!

9 kommenttia:

  1. No huhhuh! Mieluummin olisin ilman puhelinta tai käyttäisin suomalaista liittymää, sekin tulisi varmaan halvemmaksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep tää oon tosi inhottavaa kun ei voi luottaa eded tälläsiin isoihin firmoihin. Tuntuu, että siellä vaan sanotaan asioita, jotka tekee asiakkaan tyytyväiseksi ja totuus onkin jotain ihan muuta. Mun yhellä työkaverilla on ollu samantapasta vääntöö toisen puhelinliikkeen kanssa, eli taitavat kaikki olla yhtä mätiä! Suomessa sentään tietää mitä saa :D

      Poista
  2. Miehellä on kanssa ollut tuo AT&T ja suhtaudun siihen tosi skeptisesti. Syynä se, että ne hinnat oli oikeasti ihan kauheita: mun mies maksoi jostain syystä puhelimestaan 100 taalaa kuussa ja se sopimusaika oli kanssa ihan kamalan pitkä. Ja suhteessa siihen se käytti puhelintaan tosi vähän. 500 taalaa kuulostaa kanssa ihan hurjan isolta pantilta.

    On vähän eri meininki nyt, kun sillä on prepaid Suomessa: muutama euro menee kuussa. Eli kuten sanot yllä: nämä on niitä asioita, joista Suomesta toden totta tietää, mitä saa ;)

    Näitä postauksiasi on tosi mielenkiintoista lukea!

    Anita
    http://www.lily.fi/blogit/tervetuloa-suomeen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhelinliittymien hinnathan täällä on ihan törkeän kalliit. Maksettiin meijän omista ensiksi yhteensä n.$170/kk, mutta sitten hinnat laski muutamalla kympillä. Mutta on ne musta edelleenkin törkeän kalliit Suomeen verrattuna. Varsinkin kun en paljoa edes soittele/tekstaile. Ja Suomessa tottunut siihen, että hinnat noin kympin kuussa ja käytettyäkin tuli enemmän:D

      Ja kiitos kivoista sanoista. Mulla menee tämä välillä tällaiseksi paasaukseksi, hehe... ! Lisäsin sunkin blogin lukuluettelooni, jossain vaiheessa pitää keretä lukasta se läpi. Luen aina blogin kerrallaan ja sitten jään seurailemaan tulevia postauksia niiden ilmestyessä:)

      Poista
    2. Apua toi 170 taalaa, huhhuh :D Ei ollenkaan paasausta, on tosi mukavaa lukea elämästä Jenkeissä. Kiva juttu - tervetuloa blogivierailuille :)

      Poista
  3. Mikä tuon alan firma täällä sitten on luotettava? AT&T:stä olen kuullut paljon pahaa, Comcastin kanssa ollaan itse saatu tapella tasaisesti melkein joka kuukausi jostain, ja toinen vaihtoehto CenturyLink on kuulema ihan yhtä huono. Hemmetin monopolit. Ainoa, mihin olen ollut tyytyväinen, on ollut prepaid-liittymä StraightTalk, varmaan koska heidän kanssaan minä voin äänestää helposti jaloillani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Suomalaisena menee hermo tälläseen "palveluun" ! Sama sen hukkuneen laukun kanssa. Ärsyttävän välinpitämätöntä touhua!

      Poista
  4. Kannan nyt omankin korteni kekoon tassa AT&T asiassa - ja tarina on niin nolo - mutta jos tasta on apua jollekin, niin kerrotaan. AT&T muuttaa omia 'plan:ja' - eika niista kerrota mitaan asiakkaalle vapaaehtoisesti. Teimme muutoksen kannykka sopimukseen 2012 - ja meilla on ollut kolme eri kayttajaa/numeroa koko ajan. Oma puhelimeni on myos tyosellainen. Muistan 2012 - kuinka tarkeaa oli valita se plan, jossa on se sopivin minuuttimaara - ja luulin, etta niin teimme. Kolme kuukautta sitten kavelin AT&T kauppaan laskun kanssa ja ilmoitin, etta nyt taytyy jotain saastoja loytaa tai muuten vaihdan firmaa. Minulle sattui 'myyjaksi' joku oikea ihminen, joka heti ilmoitti etta laskuni on aika iso - ja han on aika varma, etta loytaa paremman sopimuksen. Kysyin hanelta minuuttimaarasta - ja melkein putosin tuolilta vastauksen jalkeen " Ma'am " ei nykyisin ole enaa mitaan minuutteja - kaikki puhelut USA:ssa (siis domestic) on ilmaisia, koska eihan kukaan enaa soita puhelimella. Nyt maksetaan datasta ja teksteista. Siis tama minulle kerrottiin, mutta kuitenkin omassa laskussa luki, etta "Ma'am" maksaa 1400 min /kk sopimuksesta. Eli meidan kolmen ihmisen kannykka lasku putosi $400/ kk hieman alle $150/kk. Ja tama tapahtui vain, koska kavelin kysymaan parempaa sopimusta. Tietysti olen tyytyvainen tasta, mutta kuinka monta kuukautta olen maksanut tietamattani kauheaa ylihintaa ?
    Pelkastaan taman kommentin kirjoittaminen nosti taas verenpainetta ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvaappa paljonko täällä nousi verenpaineet kun kirjotin tämän tekstin.! Mietin hetken viittinkö edes, mutta sitten annoin mennä. Jospa vaikka saisi edes muutaman ihmisen valitsemaan jonkun muun vaihtoehdon. (Vaikka enpä tiedä onko mikään vaihtoehto täällä USAssa hyvä ja luotettava!)
      Kiitos kun jaoit tarinasi, vaikka verenpaine saattoikin hitusen nousta;)
      Ala-arvoista touhua tuolla puljulla! Kiinnostaisi tietää millainen "koulutus" niillä myyjillä on. Varmaan tosi rehtiä ja reilua meininkiä painotetaan. Not!

      Poista