lauantai 27. syyskuuta 2014

Lukemista kansien valissa

Vuorossa haastepostaus numero kolme eli "mita luen talla hetkella". Tama kysymys olisi mun puolesta voinut mielummin sijoittua haasteen loppupaahan. Tulihan mun juuri haasteen edellisessa osassa kirjoiteltua blogeista, joita tykkaan lukea, ja ensimmaisessa osassakin mainitsin pitavani kirjatyypeista eniten chick litt-kirjoista. Pelkkaa "homppaa" en kuitenkaan lue. Tai no, se riippuu ehka siita mika hompaksi luokitellaan. Tana vuonna olen (chick littin) lisaksi lukenut mm. pari dekkaria. Niista jalkimmaisesta, Camilla Lackbergin Jaaprinsessasta, ainakin tykkasin kovasti. Dan BrowninAngels and Demons kolahti aluksi, mutta myohemmin alkoi tuntua vahan silta, etta juonta oli ehka pitkitetty vahan turhaankin...(Plus olin nahnyt elokuvan, mika saattoi aiheuttaa pienta tylsistymista kirjaa lukiessa.)

Aika usein innostun lukemaan suurta kohua aiheuttaneet kirjat. Harry Potterit, Twilightit, 50 Shades of Greyt ja muut  kohusarjat on siis kahlattu lapi. Pottereita rakastan vielakin, mutta noiden kahden muun sarjan kanssa mietin kylla vahan "mista kaikki se kohu". Hunger Gamesit olen suosiolla (ainakin tahan asti) jattanyt lukematta, samoin tama (ainakin taalla) paljon kohuttu The Fault in Our Stars. Mulla on sellainen  mielikuva siita, etta se olisi ehka liian lapsellinen? Ericin 12-v sisko nimittain hehkuttaa kyseista kirjaa. Toisaalta niin tekee myos mun 27-vuotias tyokaverikin. Mene ja tieda.

Haasteen kysymys taisi kuitenkin tiedustella mita luen talla hetkella. Hapeakseni taytyy myontaa etta toiden alkamisen jalkeen en ole muuta lukenut kuin blogeja. (Mista saisi lisaa tunteja paiviin ja lisaa paivia viikkoon??) Pari viikkoa sitten aloitin ruotsalaisen Sophia Wolf Losnitzin Stockholm Rosen, mutta en ole paassyt viela edes puoleen valiin. Kirja on kylla ihan jees, mutta tuntuu etta aikaa ei vaan jaa tarpeeksi.


Luen kaikilla kolmella kielella, joita riittavan hyvin osaan: suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Varsinkin ruotsiksi haluaisin lukea enemman jospa se auttaisi vahan yllapitamaan sita kielitaitoa.

Kirjahylly mulla pursuilee lukemattomia (sanan molemmissa merkityksessa) kirjoja. Tanne muuttaessani en montaa kirjaa laukkuun viitsinyt ottaa tilaa viemaan, mutta lahikirjaston käytettyjen kirjojen kirjakauppa, josta kirjoja saa 50c/kpl hintaan ei ole kauheasti auttanut asiaa :D Sielta haalin juurikin mm. tuon Twiligt-kirjasarjan naurettavaan $2:n kokonaishintaan!

Myos tama kirja on tana vuonna tullut luettua. Kaiken sen itsestaanselvan informaation lisaksi taisi se jotain uuttakin opettaa!

6 kommenttia:

  1. Chick lit kirjailijoista mun lemppari on ehdottomasti Jane Green! :D Lauren Weisbergeristä tykkään myös.

    Mä oon yrittäny lukea Harry Potteria ja Fifty Shades of Greytä ja kummassakaan en päässy ees ekan kirjan loppuun. Twilightia sun muita en ees yritä. Tosin en tykkää fantasiasta niin ehkä se voi vaikuttaa asiaan :D. Ja toi Grey oli vaan niin... Se oli vaan niin kauheeta roskaa.

    Mulla taas toi Fault in Our Stars oottaa kirjahyllyssä korkkaamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ookkaan tainnut Jane Greenin kirjoja lukeakkaan, eli kiitti vinkistä:) Lauren Weisbergeriltä oon pari lukenut ja Paholainen Pukeutuu Pradaan oli kyllä huippuhauska:)
      En tiiä joudunko lukeen tuon Fault in our...kuitenki jossain välis kun tuntuu että siitä kuulee nyt joka tuutista :D

      Poista
  2. Harry Potterit <3 Ei mulla muuta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nii-in <3 en koskaan kasva liian vanhaksi ja lopeta niistä tykkäämistä!

      Poista
  3. Mä olen nyt silmäillyt tuota Fault in our Starsia niin monta kertaa mutta en ole vielä uskaltanut ostaa sitä kun olen miettinyt kanssa että onkohan se liian lapsellinen...luulen että kyllä saatan vielä päätyä lukemaan sen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheh samoin saattaa käydä mullekin loppujen lopuksi :D

      Poista