keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Minkä rotuinen olet?

Tyohakemuksia on tullut nyt muutama lahetettya ja vielakin jaksaa ihmetyttaa tuo kysymys What is your race?, joka loytyy lahes jokaisesta jonkin yhtion sivuilla taytettavassa valmiista hakemuksesta. Ensinnakin mita se niille kuuluu? Toiseksi, miksi ne sen haluavat tietaa? Peraan kuitenkin aina ilmoitetaan, etta ihmisen "rotu" ei vaikuta paatokseen millaan lailla. Onkohan nain...

Mun "aamukahvi", josta sai protskutkin samalla. 
Tana aamuna koiraa lenkittaessani alkoivat hispano-rotuiset puutarhurit taas yllattaen huudella ja tuijotella tien toiselta puolelta. Mulla ei vaan mene jakeluun miksi nama aijat luulee, etta niilla on joku oikeus huudella ja vislailla naisille? Tai mita muuta ne silla luulee saavuttavansa kuin armotonta vi**tusta? Onko tamakin joku rotukysymys? Huutelijat kun tuntuu lahes aina olevan naita "etelanmaalaisia"? Samaahan harrastavat myos turkkilaiset, egyptilaiset, tunisialaiset ym. miehet! (Missa nyt reissuilla oon kaynyt). Ennen olin ajatellut etta se uskonto (Islam) ehka jotenkin vaikuttaa, koska muslimit ei taida kauheasti kunnioittaa naisia, mutta eihan latinot ole muslimia nahnytkaan. Mene ja tieda! Joka tapauksessa olin erittain arsyyntynyt noihin miehiin juuri sangysta nousseena siina kavellessani ja tuli vahan ikava taas Suomea, missa saa ainakin yleensa kavella ihan rauhassa:) Mulla oli Varsovassa yksi opiskelijakaveri Carl, joka oli puoliksi libanonilainen (ja siten muslimi) ja joka oli opiskellut kolme vuotta Meksikossa. Oisi pitänyt silloin tajuta kysyä Carlilta tästä huutelu-kulttuurista:)

Tuolla kanaalissa UI yksi paiva joku nainen. Mua tuo ruskea vesi (ja mahdolliset alligaattorit) ei kauheasti houkuttele :D
Multa tuli myos yksi nainen kysymaan olenko dog walker. Taallahan voi halutessaan palkata koiralleen lenkittajan. Olisi tehnyt mieli sanoa etta NO SILTAKO NAYTAN (koska olin pahalla paalla noitten miesten takia), mutta sanoin kiltisti etta ei kun ihan perhetta olen. Nainen oli siis naapuri tasta yhdesta saman kadun varrella sijaitsevasta talosta ja olin huomannut sen eilen aamullakin mua katselevan kun olin Inkun kanssa kavelylla. Oisi vissiin halunnut palkata mut omalle koiralleenkin ulkoiluttajaksi.

Toivottavasti loytyy nyt joku parempi tyo, ettei ihan dog walkeriksi tarvitsisi ruveta! Yritan vielakin kuumeisesti loytaa jotain parempaa ennen kuin menen hyvaksymaan sen hotellin tarjouksen. Oon nimittain 100% varma, etta jos sen hotellityon otan vastaan niin seuraavana paivana joku soittaa ja tarjoaa mulle taydellista tyota.


Oon alkanut nyt kiinnittaa huomiota liikennemerkkeihin taalla, koska mulla on alkanut ajokortti-opiskelut. Tahankaan merkkiin en ennen ollut kiinnittanyt mitaan huomiota, kunnes sen eilen bongasin mun opiskelumateriaaleista ja tana aamuna sitten heti kadulta!

6 kommenttia:

  1. Mua ärsyttää kans suunnattomasti nää tuijottelevat ja kommentoivat latinot. Tai siis miehet ylipäänsä - ei sillä "rodulla" (kauhea termi kyllä) niin väliä, mutta harvemmin sitä muihin kuin latinoihin oon näissä asioissa törmännyt. Kumma kulttuuriero tosiaan.

    Dog walker olis varmaan hauska työ. Palkka tosin tuskin kauheasti naurattais. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä kauhea termi tuo "rotu". Aika kumma kun ne sitä käyttää eikä vaikka ethnicity tms.
      Ei taitais dog walkerin palkka paljo naurattaa joo. Mun mielestä sopis tuo työ muutenki paremmin vaikka joillekin koululaisille jotka haluaa omaa rahaa:)

      Poista
  2. Multa kysyttiin sairaalassa (siis naamatusten) just tota rotua ja sanoin olevani white. Tati alkoi sitten miettia, voiko han laittaa caucasian, koska olen "from Finland." Ja seuraava kysymys olikin sitten "are you hispanic"? :D Kai se siihen caucasian laittoi, kun olin kuitenkin vaaleahiuksinen ja sinisilmainen, vaikka eihan meista suomalaisista tieda, mita me oikein ollaan :D
    Itsea kanssa arsyttaa toi viheltely ja huutelu. Nebraskassa viela ajoivat hiljaa autolla mun vieressa ja hopottivat jotain, kun olin kavelemassa, minka koin tosi pelottavaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aika hyvä tuo ! Oisit sanonu et "kiinalainen etkö muka nää" :D
      Jep mulle kans aina kun kävelen lähikauppaan tai salille niin ne äijät tööttäilee ja huutelee autoista! Pimeellä ei teekkään paljo mieli kävellä. Ei sitä tiedä mitä voi tapahtua. Tuo on onneks vilkasliikenteinen katu niin päivällä se on vaan lähinnä ärsyttävää!

      Poista
  3. Nauroin tälle postaukselle ääneen. :)

    Toi viheltely ottaa niin päähän! Musta sitä harrastaa pääsääntöisesti just kaikki sellaiset maat ja kulttuurit, joissa naisia ei kunnioiteta niin paljoa. Toisaalta uruguaylainen kaverini sanoi, että hän Suomeen muuttaessaan luuli aluksi, että ihmiset pitävät häntä hirveän rumana, koska kukaan ei huutanut hänelle kadulla, ja se oli kuulema kamalaa. Hän nimittäin nauttii siitä, että huudellaan. Mutta kyllä musta silti tuntuu, että näissä naisille kaduilla huutelevien keskuudessa ajatellaan, että naiset ovat kauniita jotenkin miehiä varten, kun taas esimerkiksi Suomessa meitä kunnioitetaan ulkonäöstä riippumatta.

    VastaaPoista
  4. Hehe kiva jos viihdytti :D Kirjoitin sen hirvean agren vallassa. Tiedan sun blogin lapi lukeneena, etta ajattelet just samoin naista miehista kun mina! Tai kukapa (suomalainen) nainen tuosta muka pitaisi!


    En ookkaan ennen ajatellut asiaa tuolta kannalta mita kirjoitit uruguaylaisesta naisesta. Se muuten varmaan on hammentavaa tulla Suomeen tuollaisen kulttuurin keskelta. Mun mielesta on vaan ihana palata Suomeen aina kaikilta reissuilta, joilla on joutunut "miesten uhriksi"! En halua yhtaan minkaanlaista huomiota itseeni. Piste. :D

    VastaaPoista