maanantai 23. kesäkuuta 2014

Miksi oi miksi

Tyonhaku ei nyt mene niinkuin haluaisin. Mulla on kylla huomiseksi kaksi haastattelua. Molemmat nyt vaan kuului siihen "no vois kai tannekin pistaa hakemuksen"-ryhmaan. Luulen myos etta molemmissa on huono palkka. Miksei siihen ilmoitukseen voi kirjoittaa sita palkkaa? Tai osoitetta missa se tyo sijaitsee?

Tallanen olo mullakin on tanaan!
Eka haastattelu, johon oon menossa on downtownissa, eli 45 min ajomatkan paassa. (En ois hakenut jos oisin tiennyt olevan noin kaukana!) En kylla oo edes 100% varma onko mulla koko haastattelua, koska sielta soitettiin jo viime viikolla. Ja koska en paassyt siihen ekaan haastatteluaikaan, niin mulle annettiin aika seuraavalle viikolle (eli nyt siis huomiselle). Mies puhelimessa sanoi, etta soittaa mulle maanantaina (eli tanaan) ja varmistaa asian viela, koska ei mun sitten tarvitse tulla haastatteluun jos ovat jo loytaneet jonkun. No eipa ole kuulunut. (YLLATYS YLLATYS - tarkoittaako naa amerikkalaiset ikina mita sanovat?!) Koitin itsekin soittaa sinne mutta menee vain vastaajaan. No yritan viela aamulla ennen kuin lahen ajamaan sinne!

Toinen haastattelu on tassa ihan lahella, noin 10-15 min ajomatkan paassa. Mutta luulenpa etta palkka on taas sita luokkaa etta ei valttamatta kannata. Mutta katsotaan. Ei sita koskaan tieda.

Ruotsalaista Texas-vodkaa paikallisessa "Alkossa"
SITTEN........ Sielta tyosta, jonka nimenomaan halusin, ja joka sopisi mulle TAYDELLISESTI omasta mielestani (ja jossa palkkakin oli ilmoitettu ja olisi jopa ihan OK) tuli seuraava robottiviesti:

Thank you for applying for the position. It has been determined that your qualifications do not meet the minimum experience, education, knowledge, and/or skill requirements for this position. JA NIIN EDELLEEN.......

Tata vastaustahan mina en hyvaksynyt ja lahetin heille uuden hakemuksen ja kysymyksen mitka vaatimukset eivat tayttyneet (koska mun mielesta kaikki muut tayttyi paitsi 2 vuoden kokemus juuri tuosta kyseisesta tyosta). Tyohon vaadittiin mm. bachelor's-degreeta ja mulla on master's perkule! Miten voi koskaan saada mitaan tyota jos kaikkeen taalla tarvitaan sita hiton kokemusta juuri siita kyseisesta tyosta?! Kysynpa vaan. Kysyin asiaa myos heille lahettamassani s-postissa. Ja kysyin voiko tyohon mahdollisesti saada jonkun koulutuksen vai mista sen kokemuksen oikein saa. Vastausta en viela ole saanut, mutta lahetin varmuuden vuoksi hakemuksen myos kyseisen instituutin sihteerin paikkaan. Sihteereillekin naytti olevan aika kovat vaatimukset, mutta luulisi etta nyt tama tutkinto edes siihen riittaisi. Jaa nahtavaksi. Jos saisi sihteerin paikan ja voisi siita sitten vaivihkaa edeta sen kokemuksen myota siihen virkaan johon mulla ei  VIELA kokemusta ole.

Jotenkin on vaan sellainen fiilis etta saan tuon saman robottiviestin takaisin myos siita sihteerin paikan hakemuksesta. Siina tapauksessa suunnitelmissa on marssia sisaan kyseiseen instituuttiin ihan hlokohtaisesti ja kysya tyosta viela kolmannen kerran! Minahan en luovuta. Ainakin huomaavat etta paikan tosissani haluan!

Taman tekstin sain fortune cookiestani perjantaina. Missahan ne mahdollisuudet oikein luuraavat?
Eilen ajeltiin taas Galvestoniin.
Galvestonista lahteva risteilijaalus. Halvimmat Karibianristeilyt pyorii siina $300 kieppeilla. Oispa TYO ja rahaa!
Mun paata sarkee. Oon istunut koko paivan koneella googletellen eri tyopaikkoja ja lahetellen uusia hakemuksia. Ainakaan yrityksen puutteesta ei voi syyttaa!

4 kommenttia:

  1. Sisulla vaan eteenpäin, kyllä se siitä iloksi muuttuu :)
    Täällä peukut pystyssä työn saannin puolesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääh niin kaippa niillä asioilla on tarkoitus järjestyä... tällä hetkellä on vaan kauheen toivoton olo :/ mutta kiitos kannustuksesta Marra:) jatkan hakemusten lähettelyä!

      Poista
  2. Tsemppiä! Mulla oli taannoin pari työhaastattelua Jenkkeihin, ja oli kyllä aika morjes, että YKSIKÄÄN niistä ei ollut sillä ajanhetkellä kun alunperin piti olla. Parhaimmillaan yhtä niistä siirrettiin neljä kertaa, ja parhaimmillaan puoli tuntia sen jälkeen, kun haastattelun olisi pitänyt jo alkaa. (Puhelinhaastattelu onneksi, ei mennyt matkoihin aikaa mutta silti ärsytti.)

    Aika kiviseltä toi sun työnhakutie kuulostaa, toivottavasti kohta tärppää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä odotin kans siellä hotellilla haastattelua yli tunnin. Klo12 piti alkaa mutta mut otettiin vasta joskus 13 jälkeen.. eikä pahoiteltu eikä mitään. Ihme touhua!
      Toivon myös että pian tärppäis. Nyt 5kk ollu tekemättä mitään...ois kyllä pikku hiljaa aika alkaa tekemään töitä :)

      Poista